Josep Poblet assisteix a la presentació de l'obra pòstuma d'Albert Manent "Noms de lloc, llinatges i renoms de Vilaplana"

L'acte de presentació del llibre ha tingut lloc a Vilaplana i ha anat a càrrec de la filòloga Fina Anglès, del filòleg i fill d'Albert Manent, Jordi Manent i del coatuor de l'obra, Enric Prats

05/03/2016
Vilaplana
Comunicació

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha assistit aquest divendres al vespre, a Vilaplana, a la presentació del llibre Noms de lloc, llinatges i renoms de Vilaplana, obra pòstuma del reconegut escriptor Albert Manent. El llibre inclou un recull de noms de lloc i de persona d’aquest municipi del Baix Camp i és fruit d’un primer recull d’ítems aplegats per Albert Manent a Toponímia de Vilaplana i del seu terme, publicat al Boletín de la Real Academia de Buenas Letras de Barcelona el 1969-1970. Ara Enric Prats, coautor, ha completat i actualitzat els escrits de la toponímia de Vilaplana a partir dels arxius de Manent i d'acord als nous cànons de l'onomàstica. La publicació ha comptat amb la col•laboració de la Diputació de Tarragona.

Durant l'acte de presentació del llibre, Josep Poblet ha agraït als autors "aquesta nova aportació al coneixement de la història del poble i del territori". A l’acte, celebrat a la Casa de Cultura de Vilaplana, han intervingut, a més del president de la Diputació, l'alcalde de Vilaplana, Tomàs Bigorra i la regidora de Cultura de Vilaplana, Jaqueline Mestre. La presentació ha anat a càrrec de la filòloga Fina Anglès, del filòleg i fill d’Albert Manent, Jordi Manent i de l'autor, Enric Prats.

Etiqueta:
Presentacions
Galeria d'imatges
  • Josep Poblet assisteix a la presentació de l'obra pòstuma d'Albert Manent Noms de lloc, llinatges i renoms de Vilaplana