Josep Poblet inaugura la Residència per a Artistes del Centre d'Art "Lo Pati" de les Terres de l'Ebre

La Diputació de Tarragona ha col•laborat en el finançament de les obres

25/09/2012

Ahir al vespre es va inaugurar a Amposta la Residència per a Artistes del Centre d’Arts “Lo Pati” de les Terres de L’Ebre, adequada gràcies a la col·laboració de la Diputació de Tarragona. Per aquest motiu, el president de la Diputació, Josep Poblet, va ser un dels encarregats d’inaugurar oficialment aquest equipament, acompanyat del director general de Promoció i Cooperació Cultural de la Generalitat de Catalunya, Jordi Cabré; de l’alcalde d’Amposta, Manel Ferré, i del delegat de la Generalitat a les Terres de l’Ebre, Xavier Pallarès. A l’acte també hi van ser presents el vicepresident de la Diputació Pere Panisello, i els diputats Joan Josep Malràs i Álvaro Gisbert, entre altres autoritats.

Un cop descoberta la placa commemorativa, els assistents van recórrer les estances del nou equipament: un edifici amb dues sales i un pati amb un total de 176 m2. Tal com es va posar de manifest durant l’acte, la residència es crea amb la finalitat de proporcionar un espai de creació artística i recerca científica vinculada amb la natura i el paisatge, la cultura i el patrimoni.

La Residència per a Artistes, ubicada a la pedania de Balada, és un equipament que depèn del Centre d’Arts “Lo Pati” que, amb seu a Amposta, vol ser el nucli catalitzador de les iniciatives i projectes d’arts visuals portats a terme a les Terres de l’Ebre.

La Diputació de Tarragona ha col•laborat en la realització d’aquest projecte. En concret, ha aportat un total de 60.000 euros, que s’han destinat bàsicament a diverses obres de condicionament i a altres inversions. Per exemple, en l’últim any s’ha contribuït a l’adequació del magatzem del centre d’art, a la consecució de la segona fase d’adequació de l’edifici i a la renovació de la plataforma online www.lopati.cat.

Durant l’acte d’inauguració, el director general de Promoció i Cooperació Cultural de la Generalitat de Catalunya, Jordi Cabré, va posar de manifest que aquesta residència és una aposta per la innovació, la creativitat i l’experimentació que fa honor “a la nostra tradició oberta, creativa i avantguardista”. Cabré va assegurar que som un país capdavanter pel que fa a l’aposta per l’art contemporani.

L’alcalde d’Amposta, Manel Ferré, va assenyalar que la residència va lligada a les activitats del Centre Cultural “Lo Pati”, i va agrair a la Diputació la seva aportació per a fer realitat aquest projecte “que ha de ser un referent a la demarcació”. Ferré es va mostrar molt satisfet de l’equipament, propietat del consistori, que vetlla per la cultura i pel territori oferint una de les sales més ben equipades de la província amb prop de 800 m2 d’espai expositiu.

Per la seva banda, el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, va destacar durant la seva intervenció la necessitat de la cultura per créixer com a territori, i per tant, va enaltir la tasca de l’Ajuntament d’Amposta feta amb l’objectiu de consolidar un centre de referència cultural d’aquestes característiques a les nostres comarques.

La Diputació restaurarà 4 obres d’art propietat de l’Ajuntament d’Amposta

L’Escola d’Art i Disseny de la Diputació a Tortosa restaurarà quatre quadres propietat de l’Ajuntament d’Amposta: un dibuix al carbonet de César Estrany, un gravat calcogràfic de J. Benet Espuny, una aquarel•la de José Olivé i una altra aquarel•la de J. Juncosa Roselló. Aprofitant la seva visita a la capital del Montsià, el president de la Diputació, Josep Poblet, va signar amb l’alcalde d’Amposta, Manel Ferré, l’acord que farà possible aquests treballs de conservació.

Els Tallers de Conservació i Restauració de Béns Culturals de la Diputació són uns espais educatius especialitzats que vetllen per la protecció, conservació i restauració del patrimoni artístic i cultural de les comarques del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. Des de la seva creació, l’any 1994, han retornat l’esplendor a prop de 300 peces històriques, esdevenint un referent a Catalunya en matèria de restauració.

Galeria d'imatges