La Costa Daurada es promociona a Rússia

El Patronat de Turisme de la Diputació, juntament amb Cambrils, Salou i Vila-seca, participen en una campanya turística itinerant a Moscou i altres destacades ciutats

03/03/2015
Turisme
Moscou
Premsa
La Costa Daurada es promociona a Rússia
La Costa Daurada es promociona a Rússia

Els Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona i els patronats de Cambrils, Salou i Vila-seca han participat en un roadshow (campanya itinerant per promoure una marca) a Rússia organitzat per l'operador turístic Coral Travel. Més de 600 agències han estat convocades a les cinc presentacions que s'han dut a terme a les ciutats de Moscou, Perm, Ufa, Krasnodar i Rostov-on-Don, situades a l’oest i el sud de la Federació Russa. A més dels patronats de Turisme, la representació de la Costa Daurada també compta amb PortAventura, cinc grups hotelers i l'Agència Catalana de Turisme. Aquesta acció s'emmarca en l'acord per a la gestió conjunta i coordinada dels imports derivats de l'impost de les estades turístiques, acordat també amb la Federació de Turisme.

La representació de la Costa Daurada assistent al roadshow a Rússia és encapçalada pel director del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Octavi Bono. També hi assisteixen representants de PortAventura i empresaris de Besthotels, Ohtels, Grupo Reside, Grup Palas i 4R. A més, representants de Coral Travel i de Viatges Olympia acompanyen el grup.

Per tal d’afavorir la comercialització de la destinació Costa Daurada des de l'operador turístic Coral Travel s’organitzen presentacions sobre Catalunya, la Costa Daurada, els municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca i les empreses participants, on cada representant mostra de forma detallada la seva oferta.

Coral Travel (Rússia, Turquia, Ucraïna, Polònia, Belarús, Geòrgia) forma part de la companyia internacional d’OTI Holding, fundada el 1992. Coral Travel ofereix els millors hotels i complexes hotelers a 28 països. Al 2014 OTI Holding va moure més de 2,9 milions de clients. Pel seu pes en el mercat rus s'ha decidit participar del seu roadshow, ja que permet arribar de forma directa a la seva xarxa d’oficines de vendes. A més, per a la temporada 2015, Coral Travel preveu mantenir dos vols setmanals de maig a octubre a l'aeroport de Reus, i a banda, operar vols xàrter a l’aeroport de Barcelona.

Coral Travel va començar la seva activitat a la Costa Daurada el 2010 i, any rere any, ha anat creixent de manera important en els seus volums, fins i tot en l'exercici 2014.

Per part de la delegació de la Costa Daurada es valora positivament la participació al roadshow organitzat per Coral. Així, Eduard Farriol, president de l’Associació Hotelera Salou, Cambrils, la Pineda, comenta que "en un context que es preveu molt difícil, ara el que cal en aquest mercat és mantenir el vincle amb els nostres principals compradors".

De la seva part, José Luis Túnez, president de l’Associació d’Agències de Viatge Receptives de la Costa Daurada, manifesta que "ens preocupa molt l'evolució del mercat rus, però és necessari poder contactar de forma directa amb els venedors de les agències i presentar amb tot detall la destinació i cadascun dels nostres productes”.

De la mateixa manera, el director de la regió Barcelona d’Odeon Tours, Gökhan Baser, comenta que “aquest 2015 serà un any molt difícil i, per tant, valorem les accions de suport que des de la Costa Daurada encara es porten a terme. Cal que tots els actors turístics actuem conjuntament per afrontar aquest any de crisi, com Coral Travel estem llestos per fer les accions precises per mantenir el nostre volum a la Costa Daurada".

Finalment, Octavi Bono, gerent del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, afegeix que “som líders en aquest mercat i ho volem seguir sent; i ara, quan les coses no van bé, és molt important estar al seu costat”.

La devaluació del ruble, el conflicte amb Ucraïna, les sancions de la comunitat internacional i el preu del petroli són els factors que estan dificultant de forma molt notable l'evolució d'un mercat que, fins el 2013, va créixer de manera exponencial. Probablement, 2015 i 2016 seran dos anys marcats per la contenció, però el conjunt dels actors preveu que, a mig termini, el mercat rus pot recuperar la vitalitat.

La Costa Daurada segueix liderant aquest mercat en l'àmbit català i espanyol, i esdevé el seu segon mercat internacional en nombre de clients.

Etiqueta: 
Turisme
Galeria d'imatges