La Diputació, amb la commemoració dels 100 anys de la portada d'aigües al Masroig

Josep Poblet n’ha presidit l’acte central, que ha inclòs la realització d’una fotografia multitudinària i històrica, similar a la que els habitants del poble van protagonitzar el 1912.

20/05/2012

Els habitants del Masroig han commemorat els 100 anys de la portada d’aigües al municipi amb una fotografia multitudinària similar a la que els seus avantpassats van protagonitzar el 1912. El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha participat d’aquesta iniciativa popular i festiva acompanyat de l’alcalde del Masroig, Josep Rius; la regidora de Cultura, Cristina Beltran; el president del Consell Comarcal del Priorat, Cèsar López; la diputada de la Diputació i alcaldessa de la Morera de Montsant, Núria Crivillé, i nombrosos veïns i veïnes del municipi. Poblet ha participat de la resta de celebracions d’aquest diumenge a l’entorn de l’aigua, en el marc dels antics rentadors, on ha destapat una placa commemorativa juntament amb l’alcalde.

En el seu parlament, Josep Poblet ha lloat la tasca dels que van fer possible la portada d’aigües al municipi, i ha llençat un missatge d’optimisme i de superació davant la crisi econòmica que afecta el conjunt de la societat: “La crisi d’aleshores era més gran que la d’ara, i això no els va impedir portar a terme determinacions de gran abast; l’audàcia dels avantpassats ha d’estimular la nostra audàcia en les dificultats del present”. De la seva part, l’alcalde del municipi ha expressat el seu agraïment a tots aquells que van fer possible la portada d’aigües.

Mostra de pintura de Ferrer Pedrol
El president de la Diputació també ha participat en un altre dels actes centrals de les celebracions d’aquest cap de setmana al Masroig: l’exposició que l’Ajuntament i també el Consistori de Capçanes li dediquen al pintor Joan Ferrer Pedrol (1910-1997), nascut a Terrassa però amb arrels en aquests dos pobles del Priorat. Ca la Sica, del Masroig, i Cal Siscon, de Capçanes, són els referents familiars d’un artista que va escampar el seu traç universal sense perdre les seves arrels prioratines. Mil rostres d’una vida és el títol de l’exposició, que compta amb el suport de la Diputació de Tarragona i de la Generalitat, i que s’inclou en els actes del centenari del naixement de l’artista. La mostra antològica fa un recorregut per les seves creacions, al mateix temps que es detalla la seva ascendència prioratina i la situació social de l’època en què va créixer com a artista i com a persona.

El president de la Diputació ha recorregut l’exposició, al Casal Flor de Maig del Masroig, acompanyat pel fill del pintor, Josep Ferrer, i pels representants del municipi. Prèviament, l’historiador i mestre Pere Audí Ferrer ha pronunciat una conferència sobre el Priorat en l’època en què va néixer Ferrer i Pedrol.

L’exposició també està instal·lada al local La Pedrera, de Capçanes. Totes dues mostres es podran visitar fins al 27 de maig. D’altra banda, aquests dos municipis del Priorat acolliran, els dies 26 i 27, el concert El Carnaval del món, cantata per a baix solista i conjunt instrumental, amb composició i direcció musical d’Albert Gumí i lletra del mateix Joan Ferrer Pedrol.

Galeria d'imatges