La Diputació celebra el ple ordinari del mes d’abril

Durant la sessió, que s’ha retransmès en directe, s’ha aprovat inicialment el projecte de condicionament de la TV-7221 i la T-722, d’Alcover al Milà, amb un pressupost de 3M€

30/04/2021
Diputació
Tarragona
Comunicació
Un moment del ple celebrat aquest divendres

La Diputació de Tarragona ha celebrat, aquest divendres al matí, el ple ordinari corresponent al mes d’abril. Durant la sessió, que s’ha pogut seguir en directe a través del web de la institució, s’han aprovat tots els punts de l’ordre del dia, entre els quals destaca el projecte de condicionament de la xarxa viària als termes municipals d’Alcover i el Milà i una modificació de crèdit de prop d’1,7M€ que impulsarà noves línies de subvencions i ajudes directes, entre d’altres.

El ple de la institució ha donat llum verda a l’aprovació inicial del projecte de condicionament de les carreteres TV-7221 i T-722, d’Alcover a l’A-27 pel Milà, amb un pressupost de contracta de 3.000.185,21€. El projecte preveu l’actuació en prop de 4,5 km de via, que permetrà l’ampliació de la calçada fins als 6 metres d’amplada amb 2 vorals laterals d’1 m cadascun. L’actuació millorarà la seguretat en aquestes vies, donat que actualment totes dues carreteres tenen un dèficit d’amplada i una d’elles travessa el nucli d’El Milà. El projecte també inclou la canalització d’infraestructura de telecomunicacions per al desplegament de la fibra òptica al llarg del traçat.

El ple també ha aprovat per unanimitat d’una modificació de crèdit d’1.659.800€, que permetrà impulsar una nova línia de subvencions per a actuacions ambientals i forestals, dotada amb 400.000€, així com uns ajuts per a actuacions en l’àmbit de la salut pública, dotats amb 100.000€, entre altres actuacions. L’ordre del dia també incloïa l’adhesió de la institució a l’Acord Nacional per a l’Aliança 2030.

Amb motiu de la tràgica mort d’una veïna de la Bisbal del Penedès aquesta setmana per violència masclista, la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, ha llegit a l’inici de la sessió una declaració, en nom de tota la Corporació, per traslladar el condol a la família de la víctima i l’Ajuntament de la Bisbal del Penedès i per condemnar i rebutjar aquesta i qualsevol tipus de violència.

Etiqueta:
Ple