La Diputació col·labora en la prevenció d'incendis a l'Espai d'Interès Natural de les Muntanyes de Tivissa-Vandellòs, al terme municipal de Tivissa

En el marc de l’aliança amb l’Obra Social “la Caixa” per a la preservació d’espais naturals i la reinserció de col·lectius en risc d’exclusió social.

14/09/2012

La Diputació de Tarragona col·labora amb l’Empresa d’Inserció Sociolaboral de Serveis Ambientals de la Serra de Llaberia en la prevenció d’incendis forestals a l’Espai d’Interès Natural (EIN) Muntanyes de Tivissa-Vandellòs, dins del terme municipal de Tivissa. Aquesta iniciativa s’emmarca en l’aliança entre la Diputació i l’Obra Social “la Caixa” per a la preservació d’espais naturals de la demarcació i la reinserció de col·lectius en risc d’exclusió social. La institució supramunicipal destina 40.000 euros a l’entitat per tal que desenvolupi aquesta actuació, segons l’acord signat pel president de la Diputació, Josep Poblet, i el president de l’empresa de la Serra de Llaberia, Marcel Salsench.

Quant a l’aspecte mediambiental, el projecte permetrà reduir la densitat de massa forestal, desbrossar les franges de protecció contra incendis dins de l’espai d’interès natural (EIN), minimitzant així els riscos de propagació de possibles incendis, i condicionar punts d’abeurada pels ramats de Cabra Blanca. L’actuació abasta una superfície de 10 Ha. Pel que fa a l’aspecte psicosocial, es pretén capacitar un grup de persones en risc d’exclusió social per desenvolupar aquestes tasques, facilitar el contacte amb l’entorn natural per tal de contribuir a una millora psicopatològica de les persones afectades per malaltia mental, reforçar l’autonomia dels treballadors, i augmentar-los l’autoestima individual i col·lectiva amb l’execució d’un projecte de marcat reconeixement social i mediàtic.

En el mateix acte han rubricat convenis similars altres entitats involucrades en els projectes de preservació d’espais naturals impulsats per la Diputació i l’Obra Social “la Caixa”. Així doncs, a més de l’Empresa Serra de Llaberia també han subscrit acords amb la Diputació: la Fundació Santa Teresa, la Fundació Ginac, l’Associació Taller Baix Camp i la Fundació Onada.

Durant l’acte de signatura, Josep Poblet ha reiterat el compromís de la Diputació en l’aspecte social i mediambiental: “El nostre objectiu és que, en temps difícils, l’àmbit social se’n ressenti com menys millor”. El director de l’Àrea de Negoci de l’Obra Social “la Caixa” a Tarragona, Enric Dalmau, ha destacat el suport de l’entitat a aquestes iniciatives. A l’acte també han assistit la diputada de Medi Ambient, Salut Pública i Territori de la Diputació, Núria Crivillé, i els diputats d’aquest ens Antonio López i Immaculada Costa.

Galeria d'imatges