La Diputació de Tarragona aprova adherir-se al "Manifest de Salern", que reivindica el paper dels governs locals intermedis en la dinamització del territori

El document s'emmarca en les accions que du a terme l'Arc Llatí, xarxa per a la cooperació política i tècnica formada per governs locals intermedis euromediterranis.

27/04/2012

El plenari de la Diputació de Tarragona ha aprovat avui, per unanimitat, l’adhesió de la institució al “Manifest de Salern”, un document que fa referència al rol que han de desenvolupar els ens locals intermedis en la dinamització del territori, en aquest moment de crisi econòmica i financera. El manifest s’emmarca en les accions que du a terme l’anomenat Arc Llatí, una xarxa per a la cooperació política i tècnica formada per governs locals intermedis euromediterranis, entre els quals hi ha la Diputació de Tarragona.

Respecte al context actual a l’Estat espanyol, el manifest considera necessari garantir que el nivell supralocal pugui ser un element clau i articulador en l’arquitectura local. Aquest nivell, segons el text aprovat, ha de poder “garantir l’efectivitat del principi d’Autonomia Local i salvaguardar l’autonomia municipal, així com la capacitat de donar suport i prioritat a les polítiques dels municipis del territori”. Així mateix, es considera clau que les diputacions i consells insulars treballin per augmentar la pròpia eficiència, mitjançant la inserció gradual d’un canvi de model organitzatiu, i que s’asseguri que aquestes mateixes institucions tinguin un rol clau en el procés d’elaboració de la futura llei de bases dels Ens Locals. També s’aposta per revisar i resoldre el finançament local relacionat amb les competències pròpies dels ens locals, i un finançament complementari tenint en compte el gran nombre de serveis no propis que desenvolupen els ens locals.

El manifest de Salern

L’Assemblea General, formada per tots els membres de l’Arc Llatí, ha impulsat el Manifest de Salern, com a conjunt de recomanacions polítiques dirigides a les institucions de la Unió Europea i als Estats Membres on es reivindica el paper que juguen les ens intercomarcals com a dinamitzadores de la competitivitat territorial i també com a instruments per fer front a la crisi. Tanmateix, abans d’enviar-lo a la UE, es preveu que cada diputació traslladi al seu ple l’aprovació de l’esmentat manifest.

Galeria d'imatges