La Diputació de Tarragona col·labora amb el Servei de Teleassistència domiciliària de la Creu Roja

Aquest servei permet crear una xarxa d’atenció integral en diversos municipis del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre a través de la línia telefònica i d’un equipament de comunicacions i informàtica específic.

15/06/2012

La Diputació ha signat un conveni de col·laboració amb la Creu Roja de Tarragona per tal d’impulsar el Servei de Teleassistència Domiciliària 2012 que ofereix aquesta entitat al Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre. El president de Diputació de Tarragona, Josep Poblet, i el president del Comitè Provincial de Creu Roja Espanyola a Tarragona, Vicenç Gabriel Ascaso, han subscrit avui l’acord que regula l’aportació de 20.000 euros per part de la institució intercomarcal. La Creu Roja invertirà aquest import en l’adquisició d’equips domiciliaris de telassistència. L’acte de signatura de l’acord també ha comptat amb l’assistència de la diputada de Medi Ambient, Salut Pública i Territori de la Diputació de Tarragona, Núria Crivillé.

Dins de les seves línies d’actuació, la Creu Roja de Tarragona du a terme el Pla d’Intervenció Social, que desenvolupa, entre altres accions, el Projecte de Teleassistència Domiciliària, adreçat a persones grans i altres col·lectius en situació de dependència, amb l’objectiu d’afavorir la seva autonomia.

El Servei de Teleassistència domiciliària permet crear una xarxa d’atenció integral en diversos municipis del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre a través de la línia telefònica i d’un equipament de comunicacions i informàtica específic. En una situació d’emergència l’usuari pot contactar de forma directa i immediata, les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any, amb la central receptora, que li proporcionarà la resposta més adequada mobilitzant els recursos sanitaris, socials i familiars corresponents.

Actualment, a la demarcació de Tarragona es beneficien d’aquesta prestació prop de 2.690 persones. El servei s’ofereix tant de forma privada com pública, gràcies als acords de col·laboració que Creu Roja manté amb nombroses entitats de la demarcació. Durant l’any 2011 la Creu Roja va adquirir 159 equips domiciliaris de telassistència gràcies a l’aportació econòmica de la Diputació de Tarragona.

En l’acte de signatura de l’acord de col·laboració, Vicenç Gabriel Ascaso ha agraït a la Diputació el suport prestat al llarg del anys. Al seu torn, Josep Poblet ha assenyalat que des de la Diputació “considerem molt positiva la tasca que duu a terme Creu Roja per tal de millorar la qualitat de vida d’un col·lectiu amb necessitats assistencials específiques”.

Josep Poblet, que ha enaltit la tasca d’aquesta institució humanitària, ha felicitat la Creu Roja per la recent obtenció del premi Príncep d’Astúries de Cooperació Internacional 2012, una distinció a la qual optaven 33 candidatures procedents de 27 països. Considerada la major xarxa humanitària del món, la missió de la Creu Roja és prevenir i alleugerir el patiment humà, protegir la vida i la salut, i fer respectar a les persones en temps de conflicte armat i altres situacions d’emergència.

Galeria d'imatges