La Diputació de Tarragona dóna suport a la segona edició de la fira Muntanyum de Duesaigües

El Palau Bofarull de la Diputació a Reus ha acollit, aquest dilluns al vespre, la presentació del certamen, que tindrà lloc del 9 a l'11 de maig

29/04/2014
Turisme
Reus
Premsa

Els propers 9, 10 i 11 de maig tindrà lloc a Duesaigües la fira Muntanyum, que enguany arriba a la segona edició. La presentació del certamen ha tingut lloc aquest vespre a la Sala Noble del Palau Bofarull de la Diputació a Reus, on s’ha posat de manifest que l'objectiu de Muntanyum és crear un espai de debat i discussió dels temes que preocupen al món rural, la seva sostenibilitat i integració al món globalitzat, i l'aprofitament dels seus recursos.

La Fira Muntanyum, que va néixer l'any passat com la primera fira del sud de Catalunya dedicada al turisme rural, els viatges i a la muntanya, està organitzada per l'Ajuntament de Duesaigües, amb el suport de la Diputació de Tarragona, la Generalitat i el Consell Comarcal del Baix Camp. El certamen ofereix un punt de trobada on els amants de la muntanya, el viatge i el món rural poden expressar les seves inquietuds i compartir idees i opinions que ajudin a avançar cap a la definició de projectes relacionats amb la muntanya i el seu entorn.

Enguany, la fira creixerà sensiblement respecte a l’anterior edició, un fet vinculat a la gran empenta i acceptació que l’any passat va tenir el certamen, segons s'ha posat de manifest durant l'acte de presentació. Aquest ha comptat amb la participació del president de la institució intercomarcal, Josep Poblet; l'alcalde de Duesaigües, Josep Llebaria; el coordinador de la fira, Jordi Foraster; la tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Reus Teresa Gomis, i el president del Consell Comarcal de la Terra Alta, Carles Luz, atès que enguany aquesta és la comarca convidada de la fira Muntanyum. A més, hi han assistit el director dels Serveis Territorials de Cultura de la Generalitat a Tarragona, Jordi Agràs, el president del Consell Comarcal del Baix Camp, Joaquim Calatayud; el gerent del Patronat de Turisme de la Diputació, Octavi Bono, i nombrosos alcaldes de municipis veïns de Duesaigües, entre altres autoritats de la demarcació.

El president de la Diputació ha valorat Muntanyum com un certamen “excel·lent”, el qual, segons ha afegit, és fruit de l’empenta i la participació d’entitats i ciutadania. Al mateix temps, Josep Poblet ha destacat l’enorme interès dels valors que difon, els principals dels quals són la natura, el lleure i l’esport. Tot plegat -ha indicat Poblet- esdevé un element de capital importància per a la dinamització del municipi i del conjunt de la comarca. En aquest sentit, ha ressaltat, el suport de la Diputació a aquest esdeveniment. Pel que fa a la comarca convidada enguany –la Terra Alta-, s’hi ha referit com un dels territoris amb més creixement de productes de qualitat agrària i d’ofertes turístiques que destaquen per la seva sostenibilitat.

Cinc temàtiques principals
El certamen firal Muntanyum s'estructura al voltant de cinc temàtiques principals:

• Llibres de muntanya i de viatges. Les guies, els mapes, els relats, les biografies, i les revistes de muntanya i viatges tenen un paper destacat en aquesta mostra, que comptarà amb la presència de diversos autors.
  • Turisme rural. Els participants a la fira coneixeran de primera mà l’oferta d’allotjament rural i les noves tendències en aquest sector, de la mà d’empreses de guiatge i de turisme rural. La restauració i el tast de productes locals conformaran un altre dels atractius de la mostra.
  • Viatges i esports de muntanya. Muntanyum comptarà amb la projecció de pel·lícules, la presentació d’activitats de muntanya guiades, i l’exposició de propostes de viatges alternatius i solidaris.
  • Taules rodones de debat. A través de taules rodones i fòrums de debat es tractaran temes com l'aprofitament de la biomassa, el turisme rural, i les activitats de muntanya, entre altres. Entre els ponents participants a la fira cal destacar la presència del gerent del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Octavi Bono.
  • Activitats paral·leles. La fira inclourà un ampli ventall d’activitats paral·leles relacionades amb el món rural com ara exposicions i concursos de fotografia de muntanya, degustacions gastronòmiques o activitats pensades per als més petits, com el parc d'esports, on infants i joves podran gaudir de l’hípica i el rocòdrom o practicar esports guiats amb monitors, entre moltes altres activitats.

Tota la informació referent a la Fira Muntanyum es pot consultar a la pàgina web: www.muntanyum.com.

Etiqueta:
Turisme
Galeria d'imatges
  • El coordinador de la fira, Jordi Foraster, durant la presentació dels actes
  • La presentació va aplegar nombroses persones