La Diputació de Tarragona edita un opuscle sobre la mel d'Arnes i del Perelló

L’acció s’emmarca en el projecte Productes Locals de Qualitat (PLQ), que impulsa la institució intercomarcal per difondre el patrimoni agroalimentari de la demarcació

19/04/2012
La Diputació de Tarragona edita un opuscle sobre la mel d'Arnes i del Perelló

La Diputació de Tarragona, a través del seu Patronat de Turisme a les Terres de l’Ebre, ha editat l’opuscle La mel a taula, Arnes i el Perelló. Es tracta d’una publicació monogràfica que a més d’incloure informació sobre les propietats nutricionals i organolèptiques de la mel, conté dades històriques sobre aquest aliment, i en repassa les varietats i la conservació. L’opuscle també aporta informació sobre l’art de l’apicultura i un pràctic receptari, elaborat amb la col·laboració de nou restaurants dels municipis d’Arnes i del Perelló.

El Patronat de Turisme de la Diputació a les Terres de l’Ebre ha editat 4.000 exemplars d’aquest monogràfic, que està disponible en tres idiomes: català, castellà i anglès. La publicació, que es començarà a distribuir enguany entre patronats i oficines de turisme, premsa especialitzada, i operadors turístics especialitzats, també es podrà descarregar a la web del Patronat: www.terresdelebre.travel

El llibre l’ha presentat aquest migdia, a l’Ajuntament del Perelló, el diputat i membre del Patronat de Turisme de la Diputació, Joan Josep Malràs. A l’acte també hi han pres part l’alcalde del Perelló, Ferran Cid; l’alcalde d’Arnes i delegat del Govern de la Generalitat a les Terres de l’Ebre, Francesc Xavier Pallarès; el gerent del Patronat de Turisme de la Diputació, Octavi Bono; la directora tècnica del Patronat de Turisme de la Diputació a les Terres de l’Ebre, Marta Farrero, i la regidora de Turisme de l’Ajuntament del Perelló, Genoveva Margalef.

L’alcalde del Perelló, Ferran Cid, ha destacat “la importància de la mel al nostre territori”, assegurant que es tracta d’un dels productes que millor es comercialitzen tant a Arnes com al Perelló, i que, a més a més, s’exporta internacionalment. De fet, el Perelló és el primer productor de mel de Catalunya, amb 44 explotacions apícoles, i a banda d’exportar el producte a tot Europa, actualment també estan exportant a la Xina.

De la seva banda, l’alcalde d’Arnes, Francesc Xavier Pallarès, ha posat de manifest que, amb accions com aquesta, la Diputació posa en valor els productes de les nostres comarques. “La gastronomia, la cultura, o la tradició, són recursos propis de les Terres de l’Ebre que hem de potenciar per atraure el turisme”, ha assegurat. Arnes compta actualment amb 5 explotacions apícoles.

Pallarès, que ha definit la mel com a “producte estrella dels nostres municipis”, s’ha referit a l’oferta sociocultural lligada al món de la Mel que ofereix el territori, com ara la Festa de la Mel d’Arnes, que se celebrarà el proper mes de maig, o el Centre d'Interpretació de la Mel d’aquest municipi, que pretén ser un espai de divulgació i exposició sobre aquest aliment, i cultura i la tradició que l'envolta.

Tots dos alcaldes han agraït a la Diputació de Tarragona el temps i els esforços dedicats a aquesta acció de difusió del patrimoni gastronòmic de casa nostra.

Finalment, el diputat Joan Josep Malràs, ha assenyalat que l’opuscle que avui presentem “amplia la col·lecció sobre productes típics de les nostres comarques que la Diputació va iniciar el 2007 amb l’objectiu de promoure aquells productes agroalimentaris que es cultiven o elaboren dins de l’àmbit territorial de les comarques del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre”.

Un nou títol a la col·lecció

La Diputació de Tarragona treballa activament per la promoció d’activitats de millora de l’estructura socioeconòmica del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre. En aquest sentit, i amb l’objectiu de difondre el patrimoni agroalimentari del territori i donar suport als productors i elaboradors de les comarques tarragonines, el projecte Productes Locals de Qualitat, edita anualment opuscles monogràfics sobre productes amb segell de qualitat o que destaquen per la seva rellevància dins el teixit productiu de la demarcació.

L’avellana de Reus, el peix blau de Tarragona, l’arròs del Delta, o la tonyina roja de l’Ametlla de Mar han protagonitzat anteriors opuscles d’aquesta col·lecció que, des d’avui, incorpora un nou títol.

Tot a punt pel Firabril 2012

La presentació d’aquest monogràfic sobre la mel serveix de preàmbul a la celebració de “la Fira de la Mel i l’Oli” (Firabril), que tindrà lloc al Perelló el cap de setmana del 21 i 22 d’abril. Una fira dedicada bàsicament als productes alimentaris que enguany inaugurarà el president de la Diputació, Josep Poblet, el proper dissabte 21 d’abril a les 10 del matí. La mostra comptarà amb 70 stands i 100 parades exteriors, en una superfície de 10.000 m.

Galeria d'imatges