La Diputació de Tarragona presenta el PAM 2020-2023 als alcaldes i alcaldesses de les Terres de l'Ebre

Dotat amb 85M€, el Pla d'Acció Municipal promou la planificació quadriennal de les inversions per convertir-se en una eina estratègica per als municipis

04/02/2020
Municipi
Tortosa
Comunicació
L'Auditori Felip Pedrell ha estat l'escenari de la presentació

L'Auditori Felip Pedrell de Tortosa ha acollit, aquest dimarts a la tarda, la presentació del Pla d'Acció Municipal (PAM) 2020-2023 d'aquesta institució als alcaldes i alcaldesses de les Terres de l'Ebre. La presidenta Noemí Llauradó, juntament amb el diputat delegat del Servei d'Assistència Municipal (SAM), Enric Adell, i la diputada delegada del PAM, Marta Blanch, han introduït els principals aspectes d'aquest pla a la cinquantena de representants municipals que han assistit a aquest acte. Uns i altres han pogut conèixer de prop i resoldre dubtes a l'entorn d'aquest PAM quadriennal, dotat amb 85M€, una inversió 5M€ superior a la del quadrienni anterior.

Una de les principals novetats d'aquest PAM és el fet que ja no contempla una planificació anual sinó quadriennal, una nova temporalitat gràcies a la qual els municipis podran dissenyar millor l'estratègia de les seves actuacions durant el mandat. Aquesta planificació, però, podrà adaptar-se anualment. D'altra banda, la distribució dels recursos inclou a partir d'ara, com a factor determinat, la superfície del terme municipal i l'existència o no de nuclis agregats o d'entitats municipals descentralitzades dins del municipi. Així, la major grandària del terme o el fet que inclogui aquests altres nuclis poblats representarà una major inversió per a aquestes àrees. En aquest sentit, cada km2 representarà 538,98€, i cada entitat singular 1.759,83€.

Una altra modificació destacada és la incorporació d'un nou programa d'ajuts, el Programa de Sanejament de les finances municipals, específic per a aquest àmbit i que s'afegeix als tres programes ja existents fins ara: Inversions, Despeses corrents i Secretaria-Intervenció.

Etiqueta:
PAM