La Diputació i la Fundació Privada Ginac treballen conjuntament en la prevenció d'incendis a Mas Forès, a Alcover

En el marc del conveni amb “la Caixa” per a la preservació d’espais naturals i la reinserció de persones amb risc d’exclusió social

14/09/2012

El president de la Diputació de Tarragona i la Fundació Privada Ginac treballaran conjuntament per a fer realitat el projecte d’acondicionament d’espais d’operacions d’emergència en prevenció i defensa contra incendis forestals a Mas Forès, dins del terme municipal d’Alcover. Aquesta iniciativa forma part de l’aliança establerta entre la Diputació de Tarragona i la Fundació “la Caixa” que des de l’any 2006 vetlla per a la recuperació mediambiental del territori, alhora que dóna oportunitats laborals a les persones en risc d’exclusió social.

El projecte compren la creació de franges de protecció contra incendis i l’actuació en zones d’interès, zones degradades i camins, amb l’objectiu de disminuir el risc d’incendis forestals a Mas Forès. L’actuació, pressupostada en 40.000 euros, la realitzaran persones en risc d’exclusió social, que desenvoluparan les tasques pròpies d’un treballador forestal especialitzat en intervencions en el medi fluvial.

Així s’ha posat de manifest durant l’acte de signatura del conveni, que han subscrit el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, i el president de la Fundació Ginac, Aniceto Pérez Eslava. D’aquesta manera, aquest projecte compleix amb els grans objectius establerts per la Diputació de Tarragona i “la Caixa” per als projectes d’enguany: els boscos mediterranis i la sensibilització ecològica. Durant l’acte, en què també ha assistit la diputada de Medi Ambient, Salut Pública i Territori de la Diputació, Núria Crivillé, s’han rubricat convenis similars amb altres entitats involucrades en els projectes de preservació d’espais naturals impulsats per la Diputació i l’Obra Social “la Caixa” com la Fundació Onada, la Fundació Santa Teresa, l’Associació Taller Baix Camp i l’Empresa Serra de Llaberia.

La finca Mas Forès està situada a la Vall del riu Glorieta, en el terme municipal d’Alcover, a 4 kilòmetres del municipi, dins d’una zona PEIN (Pla d’Espais d’Interès Natural). Amb una superfície superior a les 100 hectàrees, té un gran valor natural i paisatgístic i és una porta natural d’accés a les Muntanyes de Prades. Propietat de l’Ajuntament des de l’any 2001, aquesta finca boscosa de grans dimensions ha estat inclosa per la Generalitat en el Catàleg de Forests d’Utilitat Pública.

Galeria d'imatges