La Diputació impulsa, un any més, el Certamen Internacional de Bandes de Música de la Sénia

El Palau de la Diputació ha acollit la presentació d’aquest esdeveniment de referència, que se celebrarà el 14 i 15 d’abril al municipi del Montsià.

03/04/2012

La Diputació de Tarragona és una de les institucions patrocinadores del VI Certamen Internacional de Bandes de Música Vila de la Sénia, una cita de referència per als grups especialitzats en aquest àmbit tradicional i festiu. Organitzat per l’Agrupació Musical Senienca i l’Ajuntament del municipi, el certamen es presenta com un espai de qualitat per compartir i difondre una manifestació musical molt arrelada a les Terres de l’Ebre. Enguany se celebrarà el dies 14 i 15 d’abril, amb la participació de vuit bandes arribades de diferents punts de Catalunya, el País Valencià, Castella, Múrcia i Portugal. Pel que fa a la direcció tècnica i el jurat, compta amb reconeguts músics de l’Estat espanyol, Bèlgica i Holanda.

La presentació del certamen d’enguany s’ha dut a terme aquest matí en un acte al Palau de la Diputació de Tarragona, amb la participació del president de la institució, Josep Poblet; del vicepresident de l’ens, Albert Vallvé; del director del certamen, Pep Vila, i de la vicepresidenta de l’Agrupació Musical Senienca, Mercè Gisbert. Josep Poblet ha destacat la importància de les formacions de banda i el seu paper de difusors de les tradicions i la cultura dels respectius territoris. El president de la Diputació ha destacat l’antiguitat d’aquesta manifestació musical al Montsià, per la qual cosa –ha afegit- és un espai d’allò més adient per a una cita que ja s’ha convertit en un referent de la música de banda. De la seva part, Albert Vallvé ha destacat el suport de la Diputació al certamen, des de la seva primera edició. Finalment, els representants d’aquesta iniciativa musical han agraït el suport de la Diputació de Tarragona, de l’Ajuntament de la Sénia, de les empreses i dels particulars que col·laboren a cada edició. El VI Certamen Internacional de Bandes de Música Vila de la Sénia compta també amb el suport i finançament del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana del Departament de Cultura de la Generalitat, de l’Obra Social “la Caixa” i de l’Ajuntament del municipi, amb la col·laboració d’altres institucions i empreses privades.

Gisbert i Vila han anunciat també la creació d’una altra iniciativa musical relacionada amb la música de bandes: la creació d’un concurs internacional de composició de música de banda per a joves compositors, d’una edat màxima de 30 anys. El premi consistirà en una beca-estudi que desenvoluparan treballant en el projecte d’un compositor de renom internacional.

Els grups participants i el jurat

La direcció tècnica del VI Certamen Internacional de Bandes de Música Vila de la Sénia va a càrrec de l’alacantí José Rafael Pascual Vilaplana, mentre que el jurat l’integraran Zulema de la Cruz (Espanya), Bert Appermont (Bèlgica) i Maurice Hamers (Holanda). Pel que fa a les bandes d’enguany, hi participaran, per aquest ordre, la Societat Unió Musical de Riba-roja del Túria (València), la Asociación Musical Moteña de Mota del Cuervo (Conca), la Banda Amizade-Banda Simfònica d’Aveiro (Portugal), la Banda Municipal de Música de Villena (Alacant), la Agrupación Musical Juvenil de Cabezo de Torres (Múrcia), la Societat Joventut Musical de Faura (València), l’Associació Musical Ciutat de Benicarló (Castelló), i l’Agrupació Musical Los Silos de Burjassot (València).

Galeria d'imatges