La Diputació mobilitza entre els ajuntaments gairebé el triple del seu pressupost

Segons ha destacat Josep Poblet en una entrevista a Europa Press, en què ha tractat d'altres temes d'actualitat de la institució.

18/06/2012

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, ha subratllat durant una entrevista a Europa Press que la Corporació pot "mobilitzar a favor del territori" 314,53 milions d'euros aquest any, malgrat tenir un pressupost de 119 milions d'euros. Poblet ho ha considerat la millor prova que les diputacions poden ser molt útils en plena crisis "posant al límit les seves capacitats, cosa que no és aconsellable fer sempre, però sí quan convé".

Així, aquest any s'envien als ajuntaments 36,5 milions en ajuda directa, 38,03 en ajudes via Generalitat juntament amb la pròpia Corporació, i 240 en avançaments extraordinaris i de tributs, no només d'IBI i IAE: "Ho recuperarem quan cobrem els impostos, però ho avançarem, i per tant som capaços de generar un volum econòmic fent economies complementàries".

També ha exemplificat la utilitat de la seva administració tot destacant que és la segona corporació provincial més transparent de l'Estat, segons l'Índex de Transparència en les Diputacions Provincials (Indip), amb un 92,5 sobre cent, només superada per la Diputació de Biscaia.
Poblet veu "molt difícil" la supressió d'aquestes administracions perquè el Govern voldrà donar més competències a les diputacions per auxiliar als ajuntaments, tot i que ell s'ha mostrat "radicalment en contra" de fer-ho suprimint municipis.

El president augura que l'Estat plantejarà, després de l'estiu, "muscular" les diputacions pensant sobretot en l'ajuda als ajuntaments més petits, i afavorirà mancomunar serveis i racionalitzar competències, tot i que confia que la proposta estatal "deixarà una mica que cadascun s'acabi d'ajustar a la mesura del seu territori".

"Pecats" d’alcaldes

Sobre la situació econòmica d'alguns ajuntaments per actuacions anteriors a la crisi, ha distingit entre els "pecats disculpables", per decisions errònies, i les actuacions per incompetència, com obres faraòniques i impagament a proveïdors per falta de càlcul.

Ryanair

En plena crisi, també ha subratllat el treball que la Diputació fa pel turisme, i ha destacat la potencialitat de molts punts de la demarcació en aquest sector. Tot i això, ha considerat frívola l'actitud de Ryanair a l'aeroport de Reus. segons Poblet, no hi ha més companyies aèries en aquesta infraestructura per forçar un concurs públic i provocar que la competència impedeixi a aquesta aerolínia actuar unilateralment, com ha fet de vegades.

Tot i que la via aèria no sigui el que nodreix de manera més important la demarcació de Tarragona de turistes, Poblet admet que molts no hi arribarien sense avions -els russos, per exemple-, de manera que l'aeroport és imprescindible, també en la seva situació actual.

Galeria d'imatges