L’Ajuntament de Salou i la Diputació de Tarragona posen a punt el Pavelló Salou Centre i la Base Nàutica per acollir les competicions de Taekwondo i Vela dels Jocs Mediterranis

Representants de les institucions organitzadores del Jocs han visitat les instal·lacions, on hi han descobert plaques commemoratives

24/04/2018
Esport
Salou
Comunicació
Josep Poblet i Pere Granados, destapant la placa inaugural de la reforma al pavelló poliesportiu

L’alcalde de Salou, Pere Granados, el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet i el comissionat dels Jocs Mediterranis Tarragona 2018, Javier Villamayor, han visitat aquest matí les instal·lacions esportives del municipi que acolliran competicions dels Jocs Mediterranis i que han estat recentment reformades per adaptar-se al certamen. Els ha acompanyat el regidor d’esports de Salou, Dani López; el representant territorial de l’Esport de la Generalitat, Joan Plana; el diputat de la Diputació de Tarragona Mateu Montserrat; representants dels municipis que són seus; diversos regidors municipals; representants dels cossos de seguretat, i representants d’entitats esportives de Salou. En concret, es tracta de dos equipaments esportius: el Pavelló Salou Centre, on es disputarà la disciplina de Taekwondo, i la Base Nàutica de Salou, que serà seu en la disciplina de Vela.

Durant la visita, Pere Granados, Josep Poblet i Javier Villamayor, han descobert tres plaques commemoratives. L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha destacat “els esforços del territori per tirar endavant aquests Jocs, i la gran implicació que ha servit per unir i tenir consciència de pertinença a un territori.” Granados, ha afegit que “la població de Salou disposa de dues noves instal·lacions per a la pràctica de l’esport, que alhora ens permetran promocionar-nos exteriorment amb el turisme esportiu.” De la seva part, el president de la Diputació, Josep Poblet, ha destacat que “més enllà dels usos per als deu dies dels Jocs Mediterranis, les instal·lacions romandran durant molts anys per a usos esportius i de lleure del conjunt de la ciutadania, i contribuiran a la millora de la qualitat de vida del conjunt de la població”. El comissionat dels Jocs, Javier Villamayor, ha volgut posar de relleu “la unió i la bona entesa entre les setze seus dels Jocs Mediterranis, així com la implicació de la Diputació en aquest esdeveniment”

Un cop finalitzada la visita, la comitiva ha visitat el Port Esportiu Club Nàutic de Salou, situat just al costat de la Base Nàutica, on el president del club, Jaume Vicheto, i membres de la junta, han donat la benvinguda a les autoritats i assistents, per tot seguit fer una visita per les seves instal·lacions.

Més de 570.000 euros d’inversió

Les actuacions del Pavelló Salou Centre han consistit en la millora de l’exterior de la façana de l’edifici, amb l’aplicació d’un vernís antigrafit; la renovació total del parquet esportiu existent, de les instal·lacions de dutxes dels vestidors i del paviment i taulell de l’entrada; així com de la millora del sistema de climatització de les sales polivalents i dels vestuaris de la piscina, entre d’altres. La inversió per aquestes obres i treballs de millora ha estat de 271.000 euros, que han anat a càrrec de la Diputació de Tarragona, i 60.000 més per part de l’Ajuntament.

A la platja de Ponent, a tocar del Club Nàutic, és on s’ubica la Base Nàutica que ha d’acollir les disciplines de Vela dels Jocs del Mediterrani a Salou. Construïda amb diferents mòduls metàl·lics prefabricats, compta amb totes les instal·lacions necessàries per donar servei als esportistes (vestuaris, magatzems, aula de vela, etc.) A més, un envelat exterior donarà ombra a un gran espai exterior a peu de platja, des d’on sortiran els esports marítims. Amb una superfície total de 300m², la inversió per aquest projecte ha estat de 351.205 euros, finançats íntegrament per l’Ajuntament de Salou. Amb aquesta nova instal·lació es preveu oferir i satisfer també els serveis nàutics a la població, així com potenciar els esports nàutics al municipi.

La Diputació de Tarragona ha col·laborat en la millora dels equipaments esportius dels 14 municipis de les nostres comarques que són seu dels Jocs Mediterranis.
És per això que Altafulla, Calafell, Cambrils, Constantí, el Morell, la Pobla de Mafumet, Reus, Salou, la Selva del Camp, Tarragona, Torredembarra, Valls, Vila-seca i el Vendrell gaudeixen avui d'unes excel·lents instal·lacions per als esportistes professionalsque participaran en els Jocs. I una vegada finalitzi aquest esdeveniment, la ciutadania es beneficiarà d'uns equipaments d'alt nivell que contribuiran a fomentar l'esport, el lleure i la salut.

Galeria d'imatges