L'exposició "Espais de Memòria" entra en el món dels arxius a través de les fotografies de Ramon Cornadó

La mostra, amb imatges de l'Arxiu General de la Diputació, es pot visitar al Pati del Palau fins al 4 de setembre

22/07/2016
"Espais de memòria" es pot visitar fins al 4 de setembre

Donar a conèixer com funciona un arxiu documental i posar en valor el seu paper en la societat com a preservadors de la memòria col·lectiva. Aquest és l'objectiu de l'exposició "Espais de Memòria. L'Arxiu vist per un fotògraf, Ramon Cornadó", que es pot visitar fins al 4 de setembre al Palau de la Diputació de Tarragona. El diputat delegat de Patrimoni de la Diputació, Mateu Montserrat, ha estat l'encarregat d'inaugurar la mostra aquest dijous.

A través d'imatges captades a l'Arxiu General de la Diputació, el fotògraf Ramon Cornadó ens endinsa en el món dels arxius documentals en general. De fet, una vintena d'arxius i professionals d'aquest sector del Camp de Tarragona i de les Terres de l'Ebre han col·laborat en aquesta mostra, completant cada imatge amb una cita.

Aquest visió global dels arxius recorrerà el territori, atès que aquesta mostra està inclosa en Programa d'Exposicions Itinerants del Servei de Cultura de la Diputació, que la institució ofereix als ajuntaments del Camp de Tarragona i de les Terres de l'Ebre. Cambrils i Riudoms són només alguns dels municipis que l'acolliran properament.

L'Arxiu de la Diputació

L'Arxiu General de la Diputació té com a funcions principals custodiar, descriure, avaluar i donar accés a la documentació que conserva a les seves instal·lacions, així com dissenyar polítiques arxivístiques i participar en els processos de gestió documental que afecten el cicle de vida dels documents, en qualsevol suport.

Ubicat des de l'any 2013 a la Canonja (carrer Vila-seca, 28), posa al servei de la ciutadania i de la comunitat investigadora tota la documentació de què disposa. Els fons documentals que es poden trobar a l'Arxiu són els de la pròpia Diputació des de l'any 1822, el de la Beneficència (s. XIX-s. XX), el musical de Mossèn Salvador Ritort i Faus (1908-1955), el de l'Institut d'Estudis Tarraconenses Ramon Berenguer IV (1952-1997), el del Consell Municipal de la Secuita (1657-1877) i el de Francisco Almagro (1886- 1992), entre molts altres.

Etiqueta:
Galeria d'imatges