Un llibre editat amb el suport de la Diputació repassa en imatges els darrers cent anys de la història de Reus

La publicació de l'obra, "Fotografia Niepce, 100 anys d'història, Barcelona 1915-Reus 2015", es complementa amb l'exposició fotogràfica del mateix nom, inaugurada aquest divendres al Palau Bofarull

18/04/2015
Reus
Premsa
La família Niepce, amb el president de la Diputació i l'alcalde de Reus

Un llibre i una exposició repassen els darrers cent anys d'història de Reus a través d'imatges inèdites captades per l'objectiu de Fotografia Niepce, conegut estudi fotogràfic ben arrelat a la vida social de la ciutat i la rodalia, i que enguany celebra el seu centenari. Tant la publicació com la mostra han comptat amb el suport econòmic de la Diputació de Tarragona. El president d'aquesta institució, Josep Poblet, ha obert, aquest divendres, l'exposició situada al Palau Bofarull, al mateix temps que ha  presentat el llibre: Fotografia Niepce, 100 anys d'història, Barcelona 1915-Reus 2015.

El volum està editat per Carles Busquets, tercera generació de fotògrafs d'aquest establiment, i compta amb unes 2.600 fotografies dels àmbits urbanístic, polític, econòmic, cultural, esportiu o festiu, així com algunes imatges antigues d'altres indrets: Ascó, Benissanet, Bellmunt del Priorat, Salou, Cambrils, la Pobla de Mafumet, Tivissa, Prades, el delta de l'Ebre, el pantà de Siurana o el monestir de Poblet. El llibre inclou també la història de la nissaga de fotògrafs de l'emblemàtica firma.

Josep Poblet ha destacat la trajectòria de Niepce, "un referent per a diverses generacions de reusencs i d'altres habitants d'un territori ampli que arriba fins l'Aragó", al mateix temps que ha posat de manifest el llegat social que representen totes les fotografies de l'arxiu de l'establiment, moltes de les quals figuren al llibre: "El volum és ple de referents ciutadans que ens lliguen a la nostra història, cultura i sentiments". El president de la Diputació també ha felicitat els promotors d’aquesta exposició, el hereus Niepce, "que ens fan reviure la vida passada i conèixer com ha evolucionat la història". De la seva part, l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha ressaltat que aquest “és un llibre de la història de Reus”, ciutat que, segons ha afegit, “és tot un referent a Catalunya en fotografia”. Pel que fa a l’impulsor del llibre, Carles Busquets, ha destacat que, més que no pas un llibre fotografic, Fotografia Niepce, 100 anys d'història, Barcelona 1915-Reus 2015 esdevé “una capsa plena d’història”. En aquest sentit, s’ha referit a la dificultosa tria de les imatges que conformen el volum, d’entre un arxiu de 8,5 milions de fotografies. Busquets ha agraït el suport de la Diputació i de tots els qui han fet possible el llibre i l’exposició. A l’acte també hi ha participat la historiadora i arxivera Carme Puyol, qui ha repassat la trajectoria de Niepce des dels inicis fins als nostres dies. La presentació ha alegat nombroses persones al palau Bofarull.

L’exposició es pot visitar fins al 13 de juny, de dimarts a dissabte d’11:00 a 13:00 h i de 17:00 h a 20:00 h. Més informació a www.dipta.cat/exposicions.

Etiqueta:
Galeria d'imatges