Presentació
A finals de l’any 2024 la Unitat de Promoció Econòmica i Ocupació de la Diputació de Tarragona ha impulsat la seva planificació estratègica amb la col·laboració dels diferents agents de la demarcació (ajuntaments, consells comarcals, universitat, cambres de comerç, ateneus cooperatius, grups leader, centres d’innovació... i personal de la Diputació de Tarragona). Com a resultat d'aquest procés s'ha elaborat un pla estratègic per al període 2025-2027 i aquí podeu consultar i descarregar l’Informe Socioeconòmic, la presentació del Pla estratègic 2025-2027 i el resum del pla d’Acció en eixos i línies estratègiques.
El projecte s’ha desenvolupat seguint les fases següents:
> Fase de diagnosi
Per a la provisió d’informació en dades demogràfiques i el mercat de treball al territori. En ella, es va dur a terme una anàlisi quantitativa i qualitativa del territori, que va constar de:
- Anàlisi de dades socieconòmiques i demogràfiques del territori.
- Enquesta en línia amb la totalitat dels 184 ajuntaments de la demarcació i els 10 Consells comarcals. Es van rebre un total de 50 respostes vàlides.
- 28 entrevistes en profunditat amb el personal tècnic dels ens considerats com a més representatius de la demarcació: consells comarcals, ajuntaments capital de comarca i altres ajuntaments i entitats identificats amb competències en Promoció Econòmica i Ocupació.
- Sesions de treball amb l’equip intern de l’Unitat de Promoció Econòmica i Ocupació.
Aquesta fase va finalitzar amb l’elaboració de l’informe socioeconòmic i la síntesi de la diagnosi.
> Fase estratègica
> Fase de disseny operatiu
En aquesta fase es va fer la definició i concreció de les accions proposades per a oferir suport al desenvolupament local. En tancar aquesta fase es va elaborar el pla estratègic presentat públicament.
 
            
            