Espectacles Familiars | Pallassos
Balls i Danses | Balls Populars i tradicionals
Música | Música electrònica/hip hop
Música | Música Clàssica i de Cambra
Música | Música Clàssica i de Cambra
Espectacles de Carrer | Bestiari
Música | Música pop/rock
Teatre | Teatre Infantil
Música | Orquestres amb condicions específiques
Música | Música folk/jazz/gospel/dixie/fusió
ALBINO TENA
Cantant, guitarrista i compositor. La seva trajectòria l'ha portat a gaudir com a intèrpret i compositor d'estils musicals molt diferents: rock, pop, música clàssica, música tradicional... Ara, tots aquests estils i molts altres estan presents en les seves interpretacions.
El repertori es compon de temes propis (pop, cançons tendres, rock, country...) i versions de conjunts d'èxit com Txarango, Ed Sheeran, Blaumut, El Ultimo de la Fila, The Beatles, Elton John, Guns and Roses, The Luminiers, Munford & Sons, Lady Gaga, etc. fins a 50 títols.
El repertori i el tipus d'espectacle (nombre de músics, muntatge tècnic...) es pot adaptar segons les necessitats de l'espai i el pressupost disponible.
Liana és un projecte que neix de Trespeus Associació cultural per la cuina i la tradició,
entitat que fa més de 6 anys que treballa sota valors socials i de sostenibilitat. Liana ens
movem dins dels pobles de les comarques que comprenen el territori de les Muntanyes de
Prades amb l'objectiu d'aportar vida, dinamitzar els micropobles i crear sinergies entre la
tradició i la contemporaneïtat.
Treballem per a la divulgació de la tradició vinculada als àmbits més rurals. Posem el
focus en els oficis, la gastronomia i la manera de fer a les muntanyes. Busquem connectar-
nos amb el patrimoni immaterial i cultural que tenim a cada poble, en el sí de la seva
comunitat i història.
El projecte promou la difusió dels productors/es de la zona i s'amplia i nodreix de la vessant més cultural i
divulgativa per arribar arreu del territori.
Després d'un any i mig de feina oferim un seguit d'activitats i serveis per tots els
micropobles i pobles de les Muntanyes de Prades. Donem valor al territori, a les tradicions i a
les feines ancestrals per apropar-les a joves, adults i grans. Obrim visions, creació i sabers
mitjançant tallers, xerrades, passejos o tastos.
Fundada el 2015, Aigua en Gas va sorgir d’un grup d’amics que compartien la passió per la música, i van decidir emprendre el seu propi projecte. Amb 10 anys a les seves esquenes, els avala una trajectòria consolidada en el món de la música festiva. Actuen principalment a Catalunya, Aragó i la Comunitat Valenciana, portant una energia jove i alegria a tot tipus d’events.
L'espectacle que presenten es caracteritza per la combinació de tradició i innovació, amb un repertori variat que inclou tot tipus d’estils, des del pasdoble fins a arranjaments de cançons de música urbana. A més, ofereixen dos formats diferenciats: concerts fixos amb versions de grans èxits i cercaviles interactives que connecten directament amb el públic.
Durant aquests 10 anys, Aigua en Gas s’ha guanyat el reconeixement de la gent per la seva qualitat musical, proximitat i capacitat d’adaptació. Els descriu el seu arrelament al territori i el compromís amb la tradició musical, i els mou l’ambició de seguir sent una de les xarangues de referència al territori.
Fundat l’any 2012 sota la direcció de Gerard Ramos, el cor DaCapo està format per cantants provinents del Camp de Tarragona, la majoria dels quals han rebut estudiat als conservatoris de Tarragona i Vila-seca. El setembre del 2016 Lars Isdahl va agafar el relleu de la direcció del cor i, des de l’octubre del 2018, el director titular és Miquel Villalba Castells.
L'A'ligot i el Drac petit son les peces infantils de la Colla del Drac i l'Aliga de Montblanc
La Noemi porta dissenyant i fent tallers 7 anys, bàsicament relacionats amb l'art d'una banda i la lectura, d'altra. És dinamitzadora d'un espai dedicat al foment de la lectura en el seu poble. És ella qui dissenya la programació i la posa a la pràctica així com la coordinadora de totes les activitats. Ha impartit durant tot un curs escolar l'Atelier de llibres d'artista a l'escola per tots els cicles. El curs 2013 dissenyà i organitzà tota la programació de la setmana cultural de l'escola. Actualment imparteix tallers de fusing al Museu del Vidre de Vimbodí.
Te la titulació de monitora en el lleure i formació acadèmica en disseny gràfic i editorial a més a més de formació al voltant del vidre artístic. També ha impartit extraescolars relacionades amb l'experimentació i l'art.
Podeu remenar al seu blog: http://www.atelierscreatius.blogspot.com.es/
UN RECORREGUT PELS MILLORS CLÀSSICS DE LA MÚSICA DISCO, SOUL I FUNK!!!
Un recull de versions dels millors temes de la història de la música DISCO, SOUL i FUNK (des dels clàssics dels 60s -com Jackson5 o Kool&theGang- fins als actuals -Jamiroquai, BrandNewHeavies-), apropant-se també a tendències com el jazz o el pop/rock.
Una explosió d'energia i de ritme que fa les delícies de qualsevol pista de ball.
INFLUÈNCIES: the Jackson Five, Jamiroquai, Kool & the Gang, Brand New Heavies, Pau Sastre, Prince, KC & the Sunshine Band, Average White Band, the Commodores, the Trammps, Bee Gees, EarthWind&Fire, Rick Davies, Stevie Wonder, Fundación Tony Manero...
FUNKYNESSIA - Banda de FUNK, SOUL, DISCO, ÀCID JAZZ formada el 2009 i que recull els millors temes dintre d'aquesta tendència (tant clàssics com actuals). Una explosió d'energia i de ritme que fa les delícies de qualsevol pista de ball.
MEMBRES:
- Lucía Muñoz: Veu
- David Cardona: Teclats
- Toni Hernández: Guitarra i veus
- Ángel Arroyo: Baix
- Álex Igor Merino: Bateria
- Roger Conesa: Saxo alt, clarinet i veus
- Pep Espasa: Flauta travessera, saxos tenor i soprà i veus
Tenim ganes d'animar i fer gresca i soroll pels carrers i places!
La Mulassa de Tarragona és un dels elements més característics del Seguici Popular de Tarragona.
L'entitat, amb prop d'un centenar de socis, compta amb diferents seccions:
- La Mulassa de Tarragona, documentada ja al segle XVIII i recuperada el 1988 pel Centre de Colles Sardanistes de Tarragona (embrió de l'actual associació).
- La Mulassa Petita, creada l'any 2002, per tal que els infants gaudeixin, des de menuts, de les nostres festes populars.
- Un grup de grallers propi, que ens acompanya en la majoria de les nostres actuacions.
- El Ball Parlat de la Sebastiana del Castillo, recuperat el 2018, amb una mirada contemporània.
- Els Gegants de la Plaça de Sant Miquel, que formen part de l'entitat des de l'any 2006.
Enxancarra Percussió neix a Alforja al febrer del 2015 i es dedica a la creació i realització de tot tipus d'espectacles musicals amb base de ritmes brasilers i moderns, destacant-ne la Samba, la Samba-reggae, la Samba batucada o el Funk.
https://www.instagram.com/santafarrashow/
Llàgrimes plorant. El percussionista vé desde Girona.
També estem assajant amb un percussionista de la zona, que si el pressupost fos reduït podria suplir-lo, tot i que no seria el mateix..
En l'acústic presentació del disc Vergesdosmiladéu no hi ha problema de Kilometratge ja que l'artista en solitari actualment resideix a Miami Platja (pertanyent a Mont-roig del Camp)
Aquest espectacle circula al voltant de les similituds entre el Mississipí, origen de la música negra, en el seu sentit més ampli (cultura, mestissatge, esclavatge, segregacions, lluita pels drets socials i racials, etc.), i l¿Ebre, també com a sinònim de lluita, supervivència, crida,mestissatge de cultures, etc.; en definitiva, els rius com a crida a la llibertat, la reivindicació i el respecte per una manera de ser i de viure. És per aquest motiu que pensem que és important que les lletres que adaptem tinguin aquest punt de ràbia continguda, de sofriment davant la impotència que en algun moment la gent del riu, ja sigui del Mississipí o de l¿Ebre, han patit, i la força que els ha unit per no ser aixafats.
Associació dedicada a la promoció de l'art mil.lenari dels Estels.
Tallers infantils i exhibicions de vol.
Preu (IVA inclòs): 847¿€
Preu amb sonorització, il·luminació (IVA inclòs): 1.467¿€
Preu amb sonorització, il·luminació i Piano de cua (IVA inclòs): 1.975¿€.
Hi ha una part de la obra té lloc una video projecció
Si voleu veure la Sinopsifagin un clic a
http://www.youtube.com/watch?v=hcbSB6djCUs
NORMES D’INSCRIPCIÓ AL CATÀLEG PER A PROGRAMACIONS CULTURALS DELS AJUNTAMENTS DE LES COMARQUES DEL CAMP DE TARRAGONA I DE LES TERRES DE L’EBRE
1. Objecte de la convocatòria
L’objecte d’aquesta convocatòria és regular la inscripció d’activitats artístiques i culturals diverses dutes a terme per diferents agents culturals de les comarques del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre que desitgin formar part del Catàleg per a Programacions Culturals dels Ajuntaments.
Aquest catàleg, que només s’edita en format electrònic, es difon per Internet a la web de la Diputació de Tarragona.
Les activitats que es poden inscriure en el catàleg són les que es descriuen a l’annex A d’aquestes normes.
2. Beneficiaris
Poden inscriure’s en el catàleg les activitats proposades per entitats, grups, artistes, instituts d’estudis, associacions i altres centres i institucions de les comarques de Tarragona i de les Terres de l’Ebre que realitzin alguna de les activitats culturals que conformen l’oferta del catàleg.
Pel que fa a les activitats de conferències, exposicions itinerants i projeccions de documentals només s’admetran les sol·licituds presentades per entitats o associacions de les comarques del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre. No s’admetran les propostes individuals.
De forma excepcional, la Diputació acordarà la inclusió en el catàleg, d’altres propostes no previstes en aquestes normes, sempre que es valori que puguin ser d’interès pels ajuntaments.
3. Sol·licituds
Els sol·licitants emplenaran directament el formulari d’inscripció i el trametran degudament signat a la Diputació. Aquest formulari s’ha d’enviar també electrònicament fent servir l’opció de tramesa electrònica que hi ha al mateix formulari.
S’ha d’adjuntar al formulari electrònic de sol·licitud, còpia del NIF del grup o de l’associació a la qual pertany per tal d’acreditar que el grup o persona té el domicili fiscal a la demarcació de Tarragona .
En cas que el grup o persona no tingui NIF propi per tenir la gestió encomanada a una empresa, aquesta presentarà el seu NIF per acreditar que té el domicili fiscal a la demarcació de Tarragona i una declaració on constarà el nom i el domicili dels membres del grup que és vol inscriure
La Diputació comprovarà periòdicament la veracitat i actualitat de les dades presentades, en cas que es comprovi que existeixen irregularitats en les dades d’inscripció, tant el grup com l’empresa que el representa seran donats de baixa per acord exprés.
Per motius de contenció del crèdit existent a la partida pressupostària es podrà acordar per determinades modalitats, un preu màxim d’actuació subvencionable
Aquells sol·licitants que no tinguin accés a Internet poden presentar al Registre de la Diputació una sol·licitud acompanyada de la Butlleta d’Inscripció, d’una fotografia a efectes de difusió i de la resta de documentació.
4. Aprovació de les inscripcions
La inclusió al catàleg és discrecional per part de la Diputació. Es tindrà en compte les dades aportades, la qualitat i la trajectòria dels sol·licitants.
L’òrgan de gestió de les sol·licituds és la unitat de Cultura. Seran dictaminades per la Comissió del Servei d’Assistència al Ciutadà i acordades per la Junta de Govern de la Diputació.
La resolució serà comunicada a l’interessat, tenint en compte que fins a la notificació de l’acord d’acceptació de la seva inscripció no podrà actuar a càrrec del catàleg.
Es proporcionarà a tots els grups que formin part del catàleg, un número d’usuari i una contrasenya per tal que puguin accedir a les seves dades
La vigència de la inscripció al catàleg és indefinida, en el benentès que l’interessat pot demanar en qualsevol moment i per escrit a la Diputació, la baixa de la seva inscripció.
Els inscrits poden sol·licitar en qualsevol moment, actualitzacions de les seves dades emplenat els formularis corresponents que es troben a la web del catàleg. Aquestes actualitzacions seran vigents una vegada aprovades per la Junta de Govern de la Diputació, previ informe de la Comissió Informativa del Servei d’Assistència al ciutadà.
5. Control de qualitat
Qualsevol grup, persona o activitats inscrita en el catàleg serà donada de baixa per acord exprés, quan passat un any de la seva inscripció no hagi realitzat cap actuació a càrrec del programa. Pot tornar a realitzar novament la sol·licitud d’inscripció passats sis mesos de la seva baixa.
6. Vigència
La vigència temporal d’aquestes normes és indefinida mentre no es modifiquin o deroguin.
7. Qualsevol dubte d’interpretació d’aquestes normes que pugui sorgir serà sotmès a consideració de la Comissió del Servei d’Assistència al Ciutadà i, si s’escau, serà resolt per la Junta de Govern de la Diputació.
ANNEX A
ACTIVITATS INCLOSES AL CATÀLEG I LES SEVES MODALITATS
1. Ball i dansa
Balls populars i tradicionals
Balls de saló
Dansa clàssica
Dansa contemporània
Dansa folklòrica /Esbarts
Danses del món
2. Cinema
3. Conferències
4. Documentals, Projeccions
5. Espectacles de carrer
Bestiari
Colles castelleres
Diables
Gegants i capgrossos
Majorettes i twirling
Xarangues
6. Espectacles familiars
Circ
Contacontes infantil
Mags
Mim
Pallassos
Teatre infantil
Teatre de titelles
7. Exposicions itinerants
Fotografia
Pintura
Gravat
Escultura
Exposicions en itinerància amb condicions específiques.
8. Música
Bandes de música
Bandes de cornetes i timbals
Cantautors
Cobles
Corals/Orfeons
Grallers i dolçainers/gaiters
Grups orquestrals
Havaneres
Lírica (opera i sarsuela)
Música clàssica i de cambra
Música folk i d’arrel o ètnica
Música jazz/ blues/ gospel/ dixie/ fusió
Música pop / rock/ hip hop/ electrònica
Altres tipus de música
Orquestres amb condicions específiques
9. Recitals de poesia i lectures dramatitzades
10. Tallers
11. Teatre
Teatre d’adults
Teatre infantil
Contacontes d’adults
Obres teatrals en itinerància amb condicions específiques
* Tant el que anomenem, activitats com la seva divisió en modalitats serà definida pel propi grup o persona actuant a l’hora de donar-se d’alta al catàleg
Convocatòria de subvencions als ajuntaments i entitats municipals descentralitzades per a la contractació de les activitats incloses en el catàleg de programacions culturals dels ens locals (E-catàleg) durant l’any 2025.
1) Objecte i finalitat de la concessió de la subvenció
L’objecte d’aquesta convocatòria és regular la concessió de subvencions als ajuntaments i entitats municipals descentralitzades de la demarcació de Tarragona per a la contractació de les actuacions o activitats incloses al Catàleg per a Programacions Culturals dels Ens Locals (en endavant E-catàleg), per tal de contribuir a la celebració d’activitats culturals i artístiques en els municipis de la demarcació.
Els municipis que tinguin nuclis històrics agregats donats d’alta a la Diputació abans de l’1 de gener de 2025, poden disposar, a més, d’un import complementari per a cadascun d’ells. Els nuclis històrics que es donin d’alta durant el 2025 no podran ser subvencionats fins a la convocatòria del 2026. En queden excloses les urbanitzacions.
Aquesta convocatòria s’integra al Pla Estratègic de Subvencions de la Diputació de Tarragona 2023-2027 i contribueix a assolir l’objectiu d’orientar les activitats de la Diputació cap al desenvolupament d’una societat igualitària, inclusiva i diversa en la seva distribució territorial, ja que promou l’activitat sociocultural a tota la varietat de municipis, propicia que la cultura sigui un motor de transformació a partir de la dinamització econòmica del sector professional i dona l’oportunitat que tothom pugui accedir a aquest element de benestar comunitari.
2) Requisits i obligacions dels beneficiaris
Requisits dels beneficiaris
Els beneficiaris han de complir els requisits generals previstos a l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a la base setena de les Bases generals de subvencions de la Diputació de Tarragona i amb caràcter específic:
Obligacions dels beneficiaris d’aquestes subvencions
Els beneficiaris han de complir les obligacions previstes a la base vuitena de les Bases generals de la Diputació de Tarragona i amb caràcter específic:
a) Els beneficiaris han d'adoptar les mesures per donar l’adequada publicitat al finançament públic de l’activitat objecte de subvenció, mitjançant la publicació, en tots els espais de difusió i publicitat, ja siguin materials gràfics, entorns digitals o suports editats en qualsevol altre format, que compten amb el suport de la Diputació de Tarragona. Cal que ho facin en els termes que s’especifiquen al punt 4 d’aquesta convocatòria.
b) El beneficiari està obligat al compliment de les obligacions pròpies en matèria de transparència que li siguin aplicables. L'incompliment d'aquestes obligacions se sanciona d'acord amb la legislació sobre transparència, accés a la informació pública i bon govern.
A més,
c) El beneficiari està obligat a realitzar les contractacions corresponents de conformitat amb la normativa vigent de contractes del sector públic o específica, segons el cas, en compliment de la base 23.2 de les Bases generals de subvencions de la Diputació de Tarragona i dels seus Organismes Autònoms, en referència a l’article 31.3 de Llei general de subvencions, si escau.
La Diputació de Tarragona podrà requerir-lo en qualsevol moment del procediment per tal que aporti la documentació que acrediti la realitat de les dades declarades.
3) Règim de concessió de les subvencions
Concurrència, mitjançant convocatòria oberta.
4) Forma i termini de presentació de sol·licituds
La sol·licitud de subvenció s’ha de presentar electrònicament, en model normalitzat disponible a http://www.diputaciodetarragona.cat/ecatalegcultura.
La documentació que conté la sol·licitud és la següent:
1. Certificació justificativa de la realització de l’actuació o activitat i del seu pagament o del reconeixement de l’obligació.
2. Declaració responsable sobre el compliment de les obligacions amb la Tresoreria de la Seguretat Social i amb l’Agència Estatal de l’Administració Tributària.
3. Declaració responsable del compliment de les obligacions incloses en la normativa sobre transparència, accés a la informació pública i bon govern.
4. Un exemplar i/o evidència de cadascuna de les accions i dels materials publicitaris i de difusió de l'activitat, on ha de constar la participació de la Diputació en el finançament de l’actuació subvencionada.
A més, les actuacions subvencionades s’han de comunicar mitjançant una notícia al web corporatiu i a les xarxes socials que els beneficiaris tinguin actives (eAgora, X, Facebook…). A les publicacions de les xarxes socials cal incloure una menció de la Diputació de Tarragona.
La notícia ha de contenir informació detallada de l'actuació (nom, descripció i import subvencionat), així com els usos i els beneficis que representa per a la ciutadania. També ha d'acompanyar-se d'una fotografia que il·lustri els treballs efectuats i/o el resultat final.
En tot cas, cal que en tots els missatges, materials i espais de difusió, tant físics com virtuals, incloses les publicacions al web i a les xarxes socials, s’hi inclogui la frase: “Amb el suport de la Diputació de Tarragona”, juntament amb el seu logotip (que es pot descarregar des de https://www.dipta.cat/imatgecorporativa), d’acord amb les normes gràfiques que té establertes la Diputació. Per a qualsevol aclariment referent a la seva aplicació, es pot contactar amb imatgeidisseny@dipta.cat.
En el cas que la subvenció de la Diputació sigui l'ingrés més elevat que el beneficiari ha obtingut per a la realització de l'activitat o actuació, cal que el logotip ocupi un lloc preferent o es destaqui clarament en aquests materials o espais de difusió, ja sigui pel que fa a la mida o ja sigui per la localització espacial.
Aquesta publicitat i difusió s’ha d’incorporar a la justificació de la subvenció i el període de vigència d’aquesta publicitat i difusió serà, com a mínim, des del moment de la concessió i fins a un any de la finalització del termini de justificació.
En el cas que la Diputació lliuri material gràfic o audiovisual per tal de fer més visible el suport de la institució supramunicipal a l’actuació subvencionada, el beneficiari té l’obligació de fer difusió d’aquest material per tal que els missatges siguin accessibles a la ciutadania i l’obligació d’acreditar-ne el compliment.
Termini:
S’inicia l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al BOPT i finalitza:
No hi ha possibilitat d’ampliació i no s'admeten a tràmit les que es presentin fora d’aquests terminis.
Les actuacions realitzades durant el mes de desembre de 2025 aniran a càrrec de la convocatòria de l’any següent només a efectes de resolució i d’imputació pressupostària; en cap cas seran considerades actuacions de l’any 2026 i no afectaran a l'import de subvenció que té cada municipi per a l'any 2026.
5) Procediment a seguir
5.1. L’ajuntament o entitat municipal descentralitzada (EMD) ha de posar-se en contacte amb el grup, persona o entitat inscrit/a en el catàleg per tal de concretar dia, hora i lloc en què s’ha de dur a terme l’actuació o activitat.
5.2. Un cop estigui aprovada la convocatòria, els ajuntaments o EMD hauran de reservar les actuacions que tinguin previstes mitjançant el programa informàtic E-catàleg, com a tràmit obligatori i previ a la sol·licitud de subvenció. Des de l’1 de gener fins a l’aprovació de la convocatòria, el tràmit no es podrà fer a través de l’E-catàleg i la reserva es farà posteriorment.
5.3. Una vegada realitzada l’actuació o activitat contractada, l’ajuntament o EMD ha de procedir al pagament de l’import total del preu d’actuació o activitat que figuri en el Catàleg per a Programacions Culturals dels ajuntaments, així com les despeses de transport i quilometratge, si escau, o com a mínim el reconeixement d’obligació de la despesa, amb el benentès que la Diputació només subvenciona el preu de l’actuació o activitat que és amb IVA inclòs.
5.4. Tot seguit, ha de tramitar la sol·licitud de subvenció i pagament mitjançant l’aplicació E-catàleg. No s’acceptaran les sol·licituds que no siguin tramitades mitjançant aquesta aplicació.
6) Criteris de valoració de les sol·licituds
La unitat instructora avalua les sol·licituds d’acord amb el que s’estableix a les bases 12 i 13 de les Bases generals de la Diputació de Tarragona i el crèdit pressupostari de la convocatòria es distribueix en funció dels criteris de valoració següents:
Per establir els trams de població es té en compte el nombre d’habitants que consta en l’últim cens de població aprovat per l’Institut Nacional d’Estadística a la data de publicació de la convocatòria.
Tenint en compte la població i els criteris de valoració apuntats, durant la vigència d’aquesta convocatòria es fixa un import màxim anual per a cada municipi, que es detalla al punt 7.
La subvenció es concedeix per rigorós ordre d’entrada al registre de la Diputació de Tarragona, tenint en compte que les sol·licituds presentades per mitjans electrònics són registrades en el moment de formalitzar electrònicament la sol·licitud, després d’haver efectuat la reserva.
Així mateix s’estableix que:
a) No hi ha límit d’actuacions per als grups, persones o entitats inscrits al catàleg.
b) No hi ha límit ni del nombre de contractacions, ni en el preu de l’actuació per part dels ajuntaments i EMD. El límit és l’import màxim de subvenció anual destinat a cada municipi, fins al qual poden contractar les actuacions del catàleg que desitgin.
c) En cas que a l’ajuntament o l’EMD els resti un romanent de l’import que els pertoca el poden aplicar a una última contractació, tenint en compte que l’ajuntament o EMD es farà càrrec de la resta del pagament.
7) Quantia individualitzada de la subvenció
L’import màxim de subvenció anual, establert a partir del crèdit pressupostari disponible d’1.000.000 d’euros, per municipi és el següent:
Cada nucli històric dels municipis de la demarcació de Tarragona que estigui donat d’alta abans de l’1 de gener de 2025, disposa, a més, d’un import de 1.500 euros. Els que es donin d’alta durant l’any no podran ser subvencionats fins a la convocatòria de l’any 2026.
Un cop sigui efectiva la disponibilidad de la quantia addicional per un import màxim d'1.500.000 euros, els imports màxims de subvenció anual per municipi es recalcularan proporcionalment. El recàlcul no perjudicarà els drets dels sol·licitants dels periodes anteriors.
8) Crèdit pressupostari, quantia total màxima i fixació de quantía addicional
El crèdit pressupostari al qual s'imputa la convocatòria és el següent:
2010-334-46201 del pressupost de l'any 2025
La quantia total màxima de la convocatòria, en atenció als crèdits disponibles del pressupost, és d’1.000.000 euros. Tot i així, es preveu l'aprovació d'una quantia addicional per import màxim d’1.500.000 euros, amb la qual cosa l'import total convocat passarà a ser de 2.500.000 euros; no obstant això, la seva efectivitat resta condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit com a conseqüència del seu increment, un cop feta la tramitació de la modificació de crèdit corresponent.
L'aplicació a la concessió de subvencions d'aquesta quantia addicional no requerirà l'aprovació d'una nova convocatòria; tanmateix, prèviament a la resolució de la concessió de les subvencions caldrà que s’aprovi l'oportú expedient de despesa per l'import de la quantia addicional que finalment resulti disponible, així com que es publiqui a la BDNS, al RAISC i al BOPT, sense que això impliqui l'obertura d'un nou termini de presentació de sol·licituds.
Aquest import màxim pot ser ampliat d’acord amb les sol·licituds rebudes i les disponibilitats pressupostàries.
9) Òrgans competents per a la instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció
Òrgan competent per a la instrucció del procediment: Cultura.
Òrgan competent per a la resolució del procediment: Junta de Govern, segons el vigent règim de delegacions en el moment de l'aprovació de la convocatòria.
10) Termini de resolució i de notificació
El termini màxim per resoldre i notificar és de sis mesos des de l'entrada de sol·licituds.
11) Import i nombre màxim de resolucions durant l’exercici
El nombre màxim de resolucions, durant l’exercici 2025, és de 8. L’import de la primera resolució correspondrà a l’import total de les sol·licituds pendents de l’any 2024 entrades dins de termini, que, a causa de la data de finalització de presentació de sol·licituds, s’han de resoldre el 2025. Aquesta primera resolució té un import màxim de 516.263,84 euros. L’import màxim per a les sis resolucions següents és 69.105,17 euros per resolució. La vuitena resolució té un import màxim de 69.105,14 euros. El crèdit no esgotat en un procediment s’acumula en el següent.
Un cop sigui efectiva la disponibilitat de la quantia addicional per un import màxim d'1.500.000 euros, l'import de cadascuna de les resolucions es recalcularà en funció de l'import total definitiu disponible. L’import màxim de la primera resolució es mantindrà en 516.263,84 euros. L’import màxim estimat de les set resolucions següents s’estableix en 283.390,88 euros per resolució
12) Mitjà de notificació de la resolució
Publicació al tauler d’anuncis de la seu electrònica: https://seuelectronica.dipta.cat, que substitueix la notificació individual.
13) Acceptació
La subvenció s’entén acceptada si el beneficiari no manifesta expressament el contrari en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la publicació a la seu electrònica de la resolució de la seva concessió.
14) Caràcter de la resolució i règim de recursos
Les resolucions dictades en execució de la convocatòria exhaureixen la via administrativa.
Règim de recursos contra els actes administratius dictats en execució de la convocatòria:
15) Termini per executar les actuacions subvencionades
El termini per executar les actuacions objecte de la convocatòria és des de l’1 de gener fins al 31 de desembre de 2025, sense possibilitat d’ampliació.
16) Forma i termini de justificació
En ser una convocatòria en què la sol·licitud i la justificació són simultànies, els terminis i la documentació a presentar són els mateixos que s’especifica a l’apartat 4 d’aquesta convocatòria.
17) Control financer
Segons la base 24 de les Bases generals de subvencions de la Diputació i la Llei 38/2003, general de subvencions, el beneficiari té l’obligació de sotmetre’s a les actuacions de control financer que, donat el cas, realitzi la Diputació. La no observança d’aquesta obligació pot donar lloc al reintegrament de la subvenció concedida i a la devolució dels imports percebuts pel beneficiari.
18) Pagament de la subvenció concedida
En ser una convocatòria en què la concessió i la justificació són simultànies, la publicació de la resolució de concessió, la qual comporta també el reconeixement de l’obligació de pagament, es fa mitjançant la publicació al tauler d’anuncis de la seu electrònica: https://seuelectronica.dipta.cat, que substitueix la notificació individual.
19) Canvi de destí
El beneficiari no pot demanar un canvi de destí de l’actuació objecte de la subvenció atorgada.
20) Compatibilitat amb altres subvencions
Aquestes subvencions són incompatibles amb les subvencions convocades en altres línies de concurrència i amb subvencions de concessió directa de la Diputació de Tarragona que es puguin destinar a la mateixa actuació.
D’altra banda, són compatibles amb altres ingressos o ajuts atorgats per altres administracions públiques destinats a la mateixa actuació.
En qualsevol cas, juntament amb les altres subvencions, les quantitats atorgades no poden excedir el cost total de l’actuació.
21) Aportació de recursos propis del beneficiari per al finançament de l’activitat
Aquestes subvencions no comporten l’obligació d’aportar recursos propis per part dels beneficiaris.
22) Criteris de graduació d’incompliments
S’estableixen a les bases 24 i 25 de les Bases generals de subvencions de la Diputació de Tarragona i dels seus organismes autònoms.
23) Diari oficial en el qual s’ha de publicar l’extracte de la convocatòria, per conducte de la Base de Datos Nacional de Subvenciones (BDNS)
Un extracte d’aquesta convocatòria es publica a la Base de Datos Nacional de Subvenciones, que actua com a Sistema Nacional de Publicidad de Subvenciones, i al BOPT.
S’ha de registrar la informació relacionada amb aquesta convocatòria al Registre d'Ajuts i Subvencions de Catalunya.
El text íntegre de la convocatòria es publica a la seu electrònica de la Diputació de Tarragona.
Servei d'Assistència al Ciutadà -
Cultura
Passeig de Sant Antoni 100, 43003 Tarragona
Tel. 977 29 6600 Fax. 977 29 66 33
a/e ecatalegcultura@diputaciodetarragona.cat
Com
anar-hi?