Música | Música electrònica/hip hop
Música | Música Clàssica i de Cambra
Música | Música pop/rock
Música | Música pop/rock
Música | Orquestres amb condicions específiques
Espectacles Familiars | Animació Infantil
Espectacles Familiars | Animació Infantil
Música | Bandes de Música
Música | Música folk/jazz/gospel/dixie/fusió
Música | Música pop/rock
El preu inclou desplaçament i acompanyament de Grup de Grallers.
La Companyia Mel Xouʼs neix a Valls lʼany 2007 fruit de les inquietuds de dos dels seus components, el Medir Bonachi i lʼIsaac Bonillo, per combinar les seves dues tècniques, la música i el teatre de gest. Sʼinicien en comunions i festes dʼaniversari i incorporen el Ricard Farré per donar un toc de gràcia especial dalt de lʼescenari. Fruit dʼalguna substitució, sʼincorpora a la Cia. Aleix Vallverdú, aportant els seus coneixements, sobretot pel que fa als titelles.
Música de ball per a tots els públics, dues veus, equip de so e il·luminació per a qualsevol necessitat
El grup dels Dansaires del Penedès inclou colla infantil, gran i veterana. A més, forma part també del nostre grup la Cobla Ressò dels Dansaires del Penedès, present també a l'e-catàleg de la Diputació de Tarragona.
Quilometratge a 1€/km. Per a distàncies llargues, consultar.
Solk som un grup de música que bevem de les fonts del paisatge més proper, el nord de Castelló i les Terres de l¿Ebre. Partint de la música d¿arrel tradicional intentem construir un estil propi amb ingredients que provenen d¿estils musicals molt diversos i aparentment distints.
Els Aixarts neixen l'any 2012, fruit de la trobada de quatre músics amb molts anys d'experiència i ganes de fer un projecte nou, on la cerca de la qualitat en l'execució de les peces sigui el principal objectiu del grup.
El grup DIABLES DEL PLA està format per quaranta membres. A les nostres actuacions surten vint diables menors, el diable major i la diablessa, acompanyats pel ritme que ens proporcionen els nostres incansables timbalers. Tot plegat es converteix en un espectacle delirant que fa gaudir a xics i a grans.
Tarifa de preus:
-Ball tarda: 350 IVA inclòs
-Ball nit: 450 IVA inclòs
-Ball tarda i nit: 650 IVA inclòs
El preu estipulat per kilometratge es a partir d'un radi de 60km de Valls.
Opció de 3 o més components.
-Berbenes, cap d'any,.... consultar preus.
Directora: Carolina Morales
Música religiosa, sarsuela i folklòrica en general.
Som un Grup de gent, que fa temps que ens dediquem a corre per aquest mon, que ens agrada la festa i la tradiccio del mon del correfoc. Anem a pasar-lo be i a que la gent que ens veigui també seu passi bé.
Tant Daniel Ruiz com Oriol Estivill són músics molt actius dins del món de la música de cambra, amb una gran experiència, tant en aquesta formació com en altres derivades d'aquests dos instruments.
Formats entre Barcelona, Saragossa, Bèlgica i Londres, combinen actualment la docència a Conservatoris de música amb la seva activitat artística, col·laborant així amb diversos projectes orquestrals i de música de cambra.
Han ofert recitals i concerts a Marbella, al Festival Primavera Musical de Vistabella, al Creixell, I han participat en concursos com el Delta Chamber Music Festival, celebrat el 2019.
Han tocat a nombroses sales de concert de països com Alemanya, Espanya, Anglaterra, Portugal, Irlanda, entre d'altres.
Actualment estan preparant el seu primer projecte discogràfic on pretenen mostrar una part del repertori català més representatiu, per a clarinet i piano. Músiques valentes i empoderades que donen vida i forma a allò que som com a artistes.
Nascuts de peu en terra, tot i no ser una companyia de teatre professional, té una llarga trajectòria i experiència tant a nivell de col.lectiu com a títol individual. Part dels seus membres han participat en les conegudes representacions del Ball de Dames i Vells de Tarragona, dirigit per l¿Oriol Grau, així com actuacions amb altres grups de la demarcació i han rebut formació a l'Institut del teatre, Aula de teatre URV, Col.legi del teatre de Barcelona.
L'Àliga petita de Reus és un element festiu que forma part del bestiari infantil del seguici petit de la ciutat de Reus. Representa una àliga jove amb personalitat pròpia.
Destaca en ella el següent: porta corona i al bec hi duu un colom blanc, mentre que pels dies de les festes de la Mare de Déu de Misericòrdia llueix un ram de flors. És ballada per 1 portador/a i actualment és portada per un grup de 15 portadors/es. Té un ball solemne que sempre realitza a les festes majors de la seva ciutat i en ocasions especials, també, fora vila.
Fou presentada el dia 25 de juny de 2016 a la ciutat de Reus en el marc de la Festa Major de Sant Pere i en motiu del 20è aniversari de l'Àliga de Reus. Va ser apadrinada per la mulasseta de Reus i l'Àliga de la Patum Infantil de Berga en un acte institucional que va tenir lloc al Saló de Plens de l'Ajuntament de la ciutat.
Acompanyament musical: Cobla del Col·legi Pare Manyanet de Reus.
Escultor: Manel Llauradó Fortuny.
Entitat responsable: Col·lectiu Reusenc d'Activitats Culturals (CRAC).
El nostre compromís en la cultura popular i els oficis antics ens porten a plantejar la necessitat de donar a conèixer el nostre ofici, el de Canterer, terrisser.
Som un grup cultural, avalat per set generacions de mestres artesans. Soc mestre artesà terrisser i professor de ceràmica.
El quilometratge inclou el desplaçament dels músics i dels instruments. En el cas de la Xaranga no hi ha quilometratge fins a 50 Km a la redona de Tarragona
Per a cassaments .. consultar preus
COR XERA
Neix al setembre de 2008 dins el projecte de les Aules de Música als Barris, de l¿Escola Municipal de Música de Tarragona. Actualment però engeguen un nou camí com a associació coral.
Aquesta formació és un cor mixte que compta, actualment, amb 22 cantaires d¿entre 16 i 60 anys. Ha realitzat intercanvis corals a Premià de Mar amb el Cor d¿Adults de l¿EMM d¿aquesta localitat, a Hospitalet de l¿Infant amb el Cor ARSIS, a València amb el cor AAACEMA i amb el cor Xàntica de Girona.
Ha realitat stages corals on s¿ha treballat la direcció escènica i fisioteràpia especialitzada en músics, l¿educació corporal, la interpretació i l¿escenificació musical.
A banda, ha participat en diversos concerts organitzats dins el festival Interbarris de l¿EMM de Tarragona, en concerts a benefici d¿ Intermón Oxfam i darrerament a participat en la versió Concert de la Sarsuela Luisa Fernanda conjuntament amb diversos cors de la ciutat.
El repertori coral que ofereix és divers: cançons tradicionals del país com d¿arreu del món, música sacra, espirituals negres i cançons d¿autor.
Berta Puigdemasa Acebrón, arpista catalana. Des de ben petita s¿interessà per les arts i especialment per la música i així, poc a poc, aquesta entrà a formar part de la seva vida fins a esdevenir el seu mitjà expressió artístic.
Ha realitzats estudis superiors al Royal Conservatorium de La Haia i a la Universitat de la Sorbonne en Paris.
Responsable de la direcció i organització del ¿Curs Internacional d'Arpa Horta de Lleida¿ que s¿ha iniciat la primavera 2012 i que pretén unir la riquesa d'un instrument màgic amb la d'un paisatge singular i canviant amb el temps com és l'Horta de Lleida.
Berta Puigdemasa ha estat membre de la JONC (Jove Orquestra Nacional de Catalunya), de la IRO (International Regional Orchestra) a Alemanya, de l'Orquestra Ostinato a París i de la RIO (Royal Improvisers Orchestra) a Amsterdam. Ha tocat a diferents sales i auditoris de Catalunya, París, Holanda i Alemanya.
Tot i la seva formació clàssica, cal destacar el seu gran interès per la improvisació lliure i per la col·laboració amb altres disciplines artístiques com la dansa, la poesia o les arts plàstiques. Però, sobretot, la seva passió és poder posar a l¿abast de tothom el regal de la música a través del seu instrument, l'Arpa.
Som un grup d'unes 20 persones, cadascú amb el seu estil, que ens hem unit per formar aquest divertit grup de percussió i volem ajudar-te a amenitzar la vostra festa major, el teu aniversari o esdeveniment familiar amb la nostra música que no us deixarà indiferent. Som una batucada familiar, ens agrada la gresca i passar-ho bé! Si vols veure'ns, pregunta'ns sense compromís. Ens adaptem a les vostres necessitats! Parlem-ne, va! Trucan's! Preu d'actuacions i quilometratge negociables // Horari d'actuacions: Dilluns a Divendres a partir de les 19h i els caps de setmana les 24h
Somos un grupo de unas 20 personas, cada cual con su estilo, que nos hemos unido para formar este divertido grupo de percusión y queremos ayudarte a amenizar vuestra fiesta mayor, tu cumpleaños o acontecimiento familiar con nuestra música que no os dejará indiferente. Somos una batucada familiar, nos gusta la gresca y pasarlo bien! Si quieres vernos, pregúntanos sin compromiso. Nos adaptamos a vuestras necesidades! Hablemos, va! Llámanos! Precio de actuaciones y kilometraje negociables. Horario actuaciones: Lunes a viernes a partir de las 19h y fines de semana las 24h
Musics, ballarina, actriu, tot basat en text originals i música original. Performances impactant i molt actuals, centrades amb el mon de la dona.
Venim desde Reus CARREGATS D'ENERGIA i GANES DE FESTA!
Portem dos anys organitzant esdeveniments i hem decidit llançar-nos a les festes dels pobles de la zona.
Si teniu ganes de liar-ne una de bona, no dubteu al confiar en nosaltres i us assegurem que serà una nit memorable!
·Disposem de 7 DJ's diferents; Amb els seus propis estils musicals, que podem combinar a gust.
·Tenim capacitat de so de més de 100.000 W.
·Llums, lasers, màquines de fum, neons; l'experiència audio-visual és un dels nostres punts forts.
·Opció del muntatge d'un escenari per a festes com pavellons, descampats o camps de futbol.
Contacta amb nosaltres sense cap compromís per arranjar el gran dia!
Moltes gràcies i salut!
El Tingladu som una associacio cultural amb un espai d’entrenament i de creacio situat a Valls per la promocio
del coneixement, l’aprenentatge, la investigacio , la creacio i la practica de les arts esc niques en general i del circ en particular.
Som un col lectiu d’artistes que ens unim amb l’objectiu de defensar la cultura a traves d’activitats com el teatre, la dansa i el circ.
Volem promoure el foment d’intercanvis culturals, col laboracions creatives i el desenvolupament de la cultura a nivell local i comunitari.
Un dels nostres objectius es difondre les arts esceniques all on es mes dificil que arribin com pobles petits i zones menys poblades.
NORMES D’INSCRIPCIÓ AL CATÀLEG PER A PROGRAMACIONS CULTURALS DELS AJUNTAMENTS DE LES COMARQUES DEL CAMP DE TARRAGONA I DE LES TERRES DE L’EBRE
1. Objecte de la convocatòria
L’objecte d’aquesta convocatòria és regular la inscripció d’activitats artístiques i culturals diverses dutes a terme per diferents agents culturals de les comarques del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre que desitgin formar part del Catàleg per a Programacions Culturals dels Ajuntaments.
Aquest catàleg, que només s’edita en format electrònic, es difon per Internet a la web de la Diputació de Tarragona.
Les activitats que es poden inscriure en el catàleg són les que es descriuen a l’annex A d’aquestes normes.
2. Beneficiaris
Poden inscriure’s en el catàleg les activitats proposades per entitats, grups, artistes, instituts d’estudis, associacions i altres centres i institucions de les comarques de Tarragona i de les Terres de l’Ebre que realitzin alguna de les activitats culturals que conformen l’oferta del catàleg.
Pel que fa a les activitats de conferències, exposicions itinerants i projeccions de documentals només s’admetran les sol·licituds presentades per entitats o associacions de les comarques del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre. No s’admetran les propostes individuals.
De forma excepcional, la Diputació acordarà la inclusió en el catàleg, d’altres propostes no previstes en aquestes normes, sempre que es valori que puguin ser d’interès pels ajuntaments.
3. Sol·licituds
Els sol·licitants emplenaran directament el formulari d’inscripció i el trametran degudament signat a la Diputació. Aquest formulari s’ha d’enviar també electrònicament fent servir l’opció de tramesa electrònica que hi ha al mateix formulari.
S’ha d’adjuntar al formulari electrònic de sol·licitud, còpia del NIF del grup o de l’associació a la qual pertany per tal d’acreditar que el grup o persona té el domicili fiscal a la demarcació de Tarragona .
En cas que el grup o persona no tingui NIF propi per tenir la gestió encomanada a una empresa, aquesta presentarà el seu NIF per acreditar que té el domicili fiscal a la demarcació de Tarragona i una declaració on constarà el nom i el domicili dels membres del grup que és vol inscriure
La Diputació comprovarà periòdicament la veracitat i actualitat de les dades presentades, en cas que es comprovi que existeixen irregularitats en les dades d’inscripció, tant el grup com l’empresa que el representa seran donats de baixa per acord exprés.
Per motius de contenció del crèdit existent a la partida pressupostària es podrà acordar per determinades modalitats, un preu màxim d’actuació subvencionable
Aquells sol·licitants que no tinguin accés a Internet poden presentar al Registre de la Diputació una sol·licitud acompanyada de la Butlleta d’Inscripció, d’una fotografia a efectes de difusió i de la resta de documentació.
4. Aprovació de les inscripcions
La inclusió al catàleg és discrecional per part de la Diputació. Es tindrà en compte les dades aportades, la qualitat i la trajectòria dels sol·licitants.
L’òrgan de gestió de les sol·licituds és la unitat de Cultura. Seran dictaminades per la Comissió del Servei d’Assistència al Ciutadà i acordades per la Junta de Govern de la Diputació.
La resolució serà comunicada a l’interessat, tenint en compte que fins a la notificació de l’acord d’acceptació de la seva inscripció no podrà actuar a càrrec del catàleg.
Es proporcionarà a tots els grups que formin part del catàleg, un número d’usuari i una contrasenya per tal que puguin accedir a les seves dades
La vigència de la inscripció al catàleg és indefinida, en el benentès que l’interessat pot demanar en qualsevol moment i per escrit a la Diputació, la baixa de la seva inscripció.
Els inscrits poden sol·licitar en qualsevol moment, actualitzacions de les seves dades emplenat els formularis corresponents que es troben a la web del catàleg. Aquestes actualitzacions seran vigents una vegada aprovades per la Junta de Govern de la Diputació, previ informe de la Comissió Informativa del Servei d’Assistència al ciutadà.
5. Control de qualitat
Qualsevol grup, persona o activitats inscrita en el catàleg serà donada de baixa per acord exprés, quan passat un any de la seva inscripció no hagi realitzat cap actuació a càrrec del programa. Pot tornar a realitzar novament la sol·licitud d’inscripció passats sis mesos de la seva baixa.
6. Vigència
La vigència temporal d’aquestes normes és indefinida mentre no es modifiquin o deroguin.
7. Qualsevol dubte d’interpretació d’aquestes normes que pugui sorgir serà sotmès a consideració de la Comissió del Servei d’Assistència al Ciutadà i, si s’escau, serà resolt per la Junta de Govern de la Diputació.
ANNEX A
ACTIVITATS INCLOSES AL CATÀLEG I LES SEVES MODALITATS
1. Ball i dansa
Balls populars i tradicionals
Balls de saló
Dansa clàssica
Dansa contemporània
Dansa folklòrica /Esbarts
Danses del món
2. Cinema
3. Conferències
4. Documentals, Projeccions
5. Espectacles de carrer
Bestiari
Colles castelleres
Diables
Gegants i capgrossos
Majorettes i twirling
Xarangues
6. Espectacles familiars
Circ
Contacontes infantil
Mags
Mim
Pallassos
Teatre infantil
Teatre de titelles
7. Exposicions itinerants
Fotografia
Pintura
Gravat
Escultura
Exposicions en itinerància amb condicions específiques.
8. Música
Bandes de música
Bandes de cornetes i timbals
Cantautors
Cobles
Corals/Orfeons
Grallers i dolçainers/gaiters
Grups orquestrals
Havaneres
Lírica (opera i sarsuela)
Música clàssica i de cambra
Música folk i d’arrel o ètnica
Música jazz/ blues/ gospel/ dixie/ fusió
Música pop / rock/ hip hop/ electrònica
Altres tipus de música
Orquestres amb condicions específiques
9. Recitals de poesia i lectures dramatitzades
10. Tallers
11. Teatre
Teatre d’adults
Teatre infantil
Contacontes d’adults
Obres teatrals en itinerància amb condicions específiques
* Tant el que anomenem, activitats com la seva divisió en modalitats serà definida pel propi grup o persona actuant a l’hora de donar-se d’alta al catàleg
Convocatòria de subvencions als ajuntaments i entitats municipals descentralitzades per a la contractació de les activitats incloses en el catàleg de programacions culturals dels ens locals (E-catàleg) durant l’any 2025.
1) Objecte i finalitat de la concessió de la subvenció
L’objecte d’aquesta convocatòria és regular la concessió de subvencions als ajuntaments i entitats municipals descentralitzades de la demarcació de Tarragona per a la contractació de les actuacions o activitats incloses al Catàleg per a Programacions Culturals dels Ens Locals (en endavant E-catàleg), per tal de contribuir a la celebració d’activitats culturals i artístiques en els municipis de la demarcació.
Els municipis que tinguin nuclis històrics agregats donats d’alta a la Diputació abans de l’1 de gener de 2025, poden disposar, a més, d’un import complementari per a cadascun d’ells. Els nuclis històrics que es donin d’alta durant el 2025 no podran ser subvencionats fins a la convocatòria del 2026. En queden excloses les urbanitzacions.
Aquesta convocatòria s’integra al Pla Estratègic de Subvencions de la Diputació de Tarragona 2023-2027 i contribueix a assolir l’objectiu d’orientar les activitats de la Diputació cap al desenvolupament d’una societat igualitària, inclusiva i diversa en la seva distribució territorial, ja que promou l’activitat sociocultural a tota la varietat de municipis, propicia que la cultura sigui un motor de transformació a partir de la dinamització econòmica del sector professional i dona l’oportunitat que tothom pugui accedir a aquest element de benestar comunitari.
2) Requisits i obligacions dels beneficiaris
Requisits dels beneficiaris
Els beneficiaris han de complir els requisits generals previstos a l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i a la base setena de les Bases generals de subvencions de la Diputació de Tarragona i amb caràcter específic:
Obligacions dels beneficiaris d’aquestes subvencions
Els beneficiaris han de complir les obligacions previstes a la base vuitena de les Bases generals de la Diputació de Tarragona i amb caràcter específic:
a) Els beneficiaris han d'adoptar les mesures per donar l’adequada publicitat al finançament públic de l’activitat objecte de subvenció, mitjançant la publicació, en tots els espais de difusió i publicitat, ja siguin materials gràfics, entorns digitals o suports editats en qualsevol altre format, que compten amb el suport de la Diputació de Tarragona. Cal que ho facin en els termes que s’especifiquen al punt 4 d’aquesta convocatòria.
b) El beneficiari està obligat al compliment de les obligacions pròpies en matèria de transparència que li siguin aplicables. L'incompliment d'aquestes obligacions se sanciona d'acord amb la legislació sobre transparència, accés a la informació pública i bon govern.
A més,
c) El beneficiari està obligat a realitzar les contractacions corresponents de conformitat amb la normativa vigent de contractes del sector públic o específica, segons el cas, en compliment de la base 23.2 de les Bases generals de subvencions de la Diputació de Tarragona i dels seus Organismes Autònoms, en referència a l’article 31.3 de Llei general de subvencions, si escau.
La Diputació de Tarragona podrà requerir-lo en qualsevol moment del procediment per tal que aporti la documentació que acrediti la realitat de les dades declarades.
3) Règim de concessió de les subvencions
Concurrència, mitjançant convocatòria oberta.
4) Forma i termini de presentació de sol·licituds
La sol·licitud de subvenció s’ha de presentar electrònicament, en model normalitzat disponible a http://www.diputaciodetarragona.cat/ecatalegcultura.
La documentació que conté la sol·licitud és la següent:
1. Certificació justificativa de la realització de l’actuació o activitat i del seu pagament o del reconeixement de l’obligació.
2. Declaració responsable sobre el compliment de les obligacions amb la Tresoreria de la Seguretat Social i amb l’Agència Estatal de l’Administració Tributària.
3. Declaració responsable del compliment de les obligacions incloses en la normativa sobre transparència, accés a la informació pública i bon govern.
4. Un exemplar i/o evidència de cadascuna de les accions i dels materials publicitaris i de difusió de l'activitat, on ha de constar la participació de la Diputació en el finançament de l’actuació subvencionada.
A més, les actuacions subvencionades s’han de comunicar mitjançant una notícia al web corporatiu i a les xarxes socials que els beneficiaris tinguin actives (eAgora, X, Facebook…). A les publicacions de les xarxes socials cal incloure una menció de la Diputació de Tarragona.
La notícia ha de contenir informació detallada de l'actuació (nom, descripció i import subvencionat), així com els usos i els beneficis que representa per a la ciutadania. També ha d'acompanyar-se d'una fotografia que il·lustri els treballs efectuats i/o el resultat final.
En tot cas, cal que en tots els missatges, materials i espais de difusió, tant físics com virtuals, incloses les publicacions al web i a les xarxes socials, s’hi inclogui la frase: “Amb el suport de la Diputació de Tarragona”, juntament amb el seu logotip (que es pot descarregar des de https://www.dipta.cat/imatgecorporativa), d’acord amb les normes gràfiques que té establertes la Diputació. Per a qualsevol aclariment referent a la seva aplicació, es pot contactar amb imatgeidisseny@dipta.cat.
En el cas que la subvenció de la Diputació sigui l'ingrés més elevat que el beneficiari ha obtingut per a la realització de l'activitat o actuació, cal que el logotip ocupi un lloc preferent o es destaqui clarament en aquests materials o espais de difusió, ja sigui pel que fa a la mida o ja sigui per la localització espacial.
Aquesta publicitat i difusió s’ha d’incorporar a la justificació de la subvenció i el període de vigència d’aquesta publicitat i difusió serà, com a mínim, des del moment de la concessió i fins a un any de la finalització del termini de justificació.
En el cas que la Diputació lliuri material gràfic o audiovisual per tal de fer més visible el suport de la institució supramunicipal a l’actuació subvencionada, el beneficiari té l’obligació de fer difusió d’aquest material per tal que els missatges siguin accessibles a la ciutadania i l’obligació d’acreditar-ne el compliment.
Termini:
S’inicia l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al BOPT i finalitza:
No hi ha possibilitat d’ampliació i no s'admeten a tràmit les que es presentin fora d’aquests terminis.
Les actuacions realitzades durant el mes de desembre de 2025 aniran a càrrec de la convocatòria de l’any següent només a efectes de resolució i d’imputació pressupostària; en cap cas seran considerades actuacions de l’any 2026 i no afectaran a l'import de subvenció que té cada municipi per a l'any 2026.
5) Procediment a seguir
5.1. L’ajuntament o entitat municipal descentralitzada (EMD) ha de posar-se en contacte amb el grup, persona o entitat inscrit/a en el catàleg per tal de concretar dia, hora i lloc en què s’ha de dur a terme l’actuació o activitat.
5.2. Un cop estigui aprovada la convocatòria, els ajuntaments o EMD hauran de reservar les actuacions que tinguin previstes mitjançant el programa informàtic E-catàleg, com a tràmit obligatori i previ a la sol·licitud de subvenció. Des de l’1 de gener fins a l’aprovació de la convocatòria, el tràmit no es podrà fer a través de l’E-catàleg i la reserva es farà posteriorment.
5.3. Una vegada realitzada l’actuació o activitat contractada, l’ajuntament o EMD ha de procedir al pagament de l’import total del preu d’actuació o activitat que figuri en el Catàleg per a Programacions Culturals dels ajuntaments, així com les despeses de transport i quilometratge, si escau, o com a mínim el reconeixement d’obligació de la despesa, amb el benentès que la Diputació només subvenciona el preu de l’actuació o activitat que és amb IVA inclòs.
5.4. Tot seguit, ha de tramitar la sol·licitud de subvenció i pagament mitjançant l’aplicació E-catàleg. No s’acceptaran les sol·licituds que no siguin tramitades mitjançant aquesta aplicació.
6) Criteris de valoració de les sol·licituds
La unitat instructora avalua les sol·licituds d’acord amb el que s’estableix a les bases 12 i 13 de les Bases generals de la Diputació de Tarragona i el crèdit pressupostari de la convocatòria es distribueix en funció dels criteris de valoració següents:
Per establir els trams de població es té en compte el nombre d’habitants que consta en l’últim cens de població aprovat per l’Institut Nacional d’Estadística a la data de publicació de la convocatòria.
Tenint en compte la població i els criteris de valoració apuntats, durant la vigència d’aquesta convocatòria es fixa un import màxim anual per a cada municipi, que es detalla al punt 7.
La subvenció es concedeix per rigorós ordre d’entrada al registre de la Diputació de Tarragona, tenint en compte que les sol·licituds presentades per mitjans electrònics són registrades en el moment de formalitzar electrònicament la sol·licitud, després d’haver efectuat la reserva.
Així mateix s’estableix que:
a) No hi ha límit d’actuacions per als grups, persones o entitats inscrits al catàleg.
b) No hi ha límit ni del nombre de contractacions, ni en el preu de l’actuació per part dels ajuntaments i EMD. El límit és l’import màxim de subvenció anual destinat a cada municipi, fins al qual poden contractar les actuacions del catàleg que desitgin.
c) En cas que a l’ajuntament o l’EMD els resti un romanent de l’import que els pertoca el poden aplicar a una última contractació, tenint en compte que l’ajuntament o EMD es farà càrrec de la resta del pagament.
7) Quantia individualitzada de la subvenció
L’import màxim de subvenció anual, establert a partir del crèdit pressupostari disponible d’1.000.000 d’euros, per municipi és el següent:
Cada nucli històric dels municipis de la demarcació de Tarragona que estigui donat d’alta abans de l’1 de gener de 2025, disposa, a més, d’un import de 1.500 euros. Els que es donin d’alta durant l’any no podran ser subvencionats fins a la convocatòria de l’any 2026.
Un cop sigui efectiva la disponibilidad de la quantia addicional per un import màxim d'1.500.000 euros, els imports màxims de subvenció anual per municipi es recalcularan proporcionalment. El recàlcul no perjudicarà els drets dels sol·licitants dels periodes anteriors.
8) Crèdit pressupostari, quantia total màxima i fixació de quantía addicional
El crèdit pressupostari al qual s'imputa la convocatòria és el següent:
2010-334-46201 del pressupost de l'any 2025
La quantia total màxima de la convocatòria, en atenció als crèdits disponibles del pressupost, és d’1.000.000 euros. Tot i així, es preveu l'aprovació d'una quantia addicional per import màxim d’1.500.000 euros, amb la qual cosa l'import total convocat passarà a ser de 2.500.000 euros; no obstant això, la seva efectivitat resta condicionada a la declaració de disponibilitat del crèdit com a conseqüència del seu increment, un cop feta la tramitació de la modificació de crèdit corresponent.
L'aplicació a la concessió de subvencions d'aquesta quantia addicional no requerirà l'aprovació d'una nova convocatòria; tanmateix, prèviament a la resolució de la concessió de les subvencions caldrà que s’aprovi l'oportú expedient de despesa per l'import de la quantia addicional que finalment resulti disponible, així com que es publiqui a la BDNS, al RAISC i al BOPT, sense que això impliqui l'obertura d'un nou termini de presentació de sol·licituds.
Aquest import màxim pot ser ampliat d’acord amb les sol·licituds rebudes i les disponibilitats pressupostàries.
9) Òrgans competents per a la instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció
Òrgan competent per a la instrucció del procediment: Cultura.
Òrgan competent per a la resolució del procediment: Junta de Govern, segons el vigent règim de delegacions en el moment de l'aprovació de la convocatòria.
10) Termini de resolució i de notificació
El termini màxim per resoldre i notificar és de sis mesos des de l'entrada de sol·licituds.
11) Import i nombre màxim de resolucions durant l’exercici
El nombre màxim de resolucions, durant l’exercici 2025, és de 8. L’import de la primera resolució correspondrà a l’import total de les sol·licituds pendents de l’any 2024 entrades dins de termini, que, a causa de la data de finalització de presentació de sol·licituds, s’han de resoldre el 2025. Aquesta primera resolució té un import màxim de 516.263,84 euros. L’import màxim per a les sis resolucions següents és 69.105,17 euros per resolució. La vuitena resolució té un import màxim de 69.105,14 euros. El crèdit no esgotat en un procediment s’acumula en el següent.
Un cop sigui efectiva la disponibilitat de la quantia addicional per un import màxim d'1.500.000 euros, l'import de cadascuna de les resolucions es recalcularà en funció de l'import total definitiu disponible. L’import màxim de la primera resolució es mantindrà en 516.263,84 euros. L’import màxim estimat de les set resolucions següents s’estableix en 283.390,88 euros per resolució
12) Mitjà de notificació de la resolució
Publicació al tauler d’anuncis de la seu electrònica: https://seuelectronica.dipta.cat, que substitueix la notificació individual.
13) Acceptació
La subvenció s’entén acceptada si el beneficiari no manifesta expressament el contrari en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la publicació a la seu electrònica de la resolució de la seva concessió.
14) Caràcter de la resolució i règim de recursos
Les resolucions dictades en execució de la convocatòria exhaureixen la via administrativa.
Règim de recursos contra els actes administratius dictats en execució de la convocatòria:
15) Termini per executar les actuacions subvencionades
El termini per executar les actuacions objecte de la convocatòria és des de l’1 de gener fins al 31 de desembre de 2025, sense possibilitat d’ampliació.
16) Forma i termini de justificació
En ser una convocatòria en què la sol·licitud i la justificació són simultànies, els terminis i la documentació a presentar són els mateixos que s’especifica a l’apartat 4 d’aquesta convocatòria.
17) Control financer
Segons la base 24 de les Bases generals de subvencions de la Diputació i la Llei 38/2003, general de subvencions, el beneficiari té l’obligació de sotmetre’s a les actuacions de control financer que, donat el cas, realitzi la Diputació. La no observança d’aquesta obligació pot donar lloc al reintegrament de la subvenció concedida i a la devolució dels imports percebuts pel beneficiari.
18) Pagament de la subvenció concedida
En ser una convocatòria en què la concessió i la justificació són simultànies, la publicació de la resolució de concessió, la qual comporta també el reconeixement de l’obligació de pagament, es fa mitjançant la publicació al tauler d’anuncis de la seu electrònica: https://seuelectronica.dipta.cat, que substitueix la notificació individual.
19) Canvi de destí
El beneficiari no pot demanar un canvi de destí de l’actuació objecte de la subvenció atorgada.
20) Compatibilitat amb altres subvencions
Aquestes subvencions són incompatibles amb les subvencions convocades en altres línies de concurrència i amb subvencions de concessió directa de la Diputació de Tarragona que es puguin destinar a la mateixa actuació.
D’altra banda, són compatibles amb altres ingressos o ajuts atorgats per altres administracions públiques destinats a la mateixa actuació.
En qualsevol cas, juntament amb les altres subvencions, les quantitats atorgades no poden excedir el cost total de l’actuació.
21) Aportació de recursos propis del beneficiari per al finançament de l’activitat
Aquestes subvencions no comporten l’obligació d’aportar recursos propis per part dels beneficiaris.
22) Criteris de graduació d’incompliments
S’estableixen a les bases 24 i 25 de les Bases generals de subvencions de la Diputació de Tarragona i dels seus organismes autònoms.
23) Diari oficial en el qual s’ha de publicar l’extracte de la convocatòria, per conducte de la Base de Datos Nacional de Subvenciones (BDNS)
Un extracte d’aquesta convocatòria es publica a la Base de Datos Nacional de Subvenciones, que actua com a Sistema Nacional de Publicidad de Subvenciones, i al BOPT.
S’ha de registrar la informació relacionada amb aquesta convocatòria al Registre d'Ajuts i Subvencions de Catalunya.
El text íntegre de la convocatòria es publica a la seu electrònica de la Diputació de Tarragona.
Servei d'Assistència al Ciutadà -
Cultura
Passeig de Sant Antoni 100, 43003 Tarragona
Tel. 977 29 6600 Fax. 977 29 66 33
a/e ecatalegcultura@diputaciodetarragona.cat
Com
anar-hi?