- Modalitat Presencial
- Acreditació Assistència
- Tipus de formació Curs
- Àmbit: Esport
- Codi: C25-164
- Dies: 30 de setembre de 2025
- Horari: de 10 a 15 hores
- Durada: 5
- Places: 25
- Lloc: Reus. Centre d'Innovació i Formació Boca de la Mina
Objectius
. Actualitzar els coneixements sobre les noves tendències en comunicació i màrqueting esportiu.
. Disposar d'eines pràctiques per millorar la difusió d'activitats, esdeveniments i serveis esportius locals.
. Aprendre a utilitzar nous canals digitals i fer-ho amb estratègia.
. Millorar la capacitat de planificació comunicativa dins de l’àmbit públic i institucional.
. Fomentar la participació ciutadana i el vincle emocional amb l’esport des de l’àmbit local.
Programa
1. Com comuniquem l’esport avui?
- Què és (i què no és) el màrqueting esportiu a escala local.
- Comunicació institucional vs. Promocional.
- Claus per connectar millor amb la ciutadania des dels serveis d’esports. Comunicar valors i generar sentiment de comunitat.
2. Mou-te pel món digital: nous canals, noves oportunitats:
- Xarxes socials: estratègia, quin canal per a quin públic?
- Ús estratègic d’Instagram, Facebook, X, TikTok i YouTube: característiques, formats, to i freqüència.
- Canals complementaris: newsletters, apps municipals, webs, WhatsApp.
- Bones pràctiques visuals i de contingut per a cada plataforma.
3. Eines i estratègies pràctiques:
- Com planificar un calendari de continguts realista i útil.
- Plantilles i eines útils i accessibles.
- Disseny de materials digitals amb impacte visual.
4. Campanyes de comunicació esportiva: planifica, executa i mesura:
- Com preparar una campanya per a un esdeveniment esportiu.
- Indicadors útils per avaluar resultats i millorar.
5. De la teoria a la pràctica: inspiració i acció:
- Experiències inspiradores d’ens locals.
- Debat sobre bones pràctiques, errors habituals i solucions creatives.
Destinataris
Personal de l'Administració local, relacionat amb la gestió d'espais esportius.
Metodologia
Sessió formativa orientada a la pràctica i a la realitat dels ens locals.
A través d’una combinació d’explicacions clares i exemples propers els i les participants aprendran a desenvolupar estratègies i accions de comunicació adaptades al seu entorn.
Requisits
Sense requisits específics
RP-F01-06 edi.2