El Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona acollirà fins al 15 de març l’exposició “SSSSS” de Marc Vives, guanyador de la Biennal d’Art 2025. La mostra és una continuació del treball de l’artista entorn de les performances i de l’obra amb el mateix nom que el va dur a guanyar el certamen convocat per la Diputació. Parteix d’una experiència vital nedant per la costa i que l’ha portat a adoptar el mar com a treball de camp i la veu com a mitjà.
L’exposició pren el relleu a una performace que l’artista ha realitzat aquest mateix divendres a la sala del Sarcòfag d’Hipòlit de la Torre del Pretori Romà de Tarragona i que Vives ha volgut traslladar a les sales del Museu d’Art Modern amb una instal·lació immersiva que combina projeccions, àudio, fitxes i imatge gràfica. La seva mirada subjectiva del territori des de dins del mar a partir de les veus i els sons de cos accidentals i involuntaris n’és el fil conductor.
La inauguració de la mostra ha comptat amb la participació del diputat de Promoció Social i Cultural de la Diputació de Tarragona, Óscar Sánchez.
Marc Vives Muñoz (Barcelona, 1978) és llicenciat en Belles Arts el 2001 per la Universitat de Barcelona, és doctorand des del 2020 en Humanitats per la Universitat de Castella-la Manxa.
Treballa amb la materialitat de la veu en la seva potencialitat escultòrica amb l’objectiu d’infiltrar-se en arquitectures, paisatges i altres cossos, i reformular un ordre establert. Ha mostrat el seu treball a Rogaland Kunstsenter (Stavanger, 2016), Redcat (LA, 2016), etHALL (Barcelona, 2018) i MACBA (Barcelona, 2021), i ha participat en performances a l’Antic Teatre (Barcelona, 2020), CCEMX (Mèxic, 2020), Festival Grec (Barcelona, 2020), La Casa Encendida (Madrid, 2021), MUSAC (León, 2023), Collegium (Arévalo, 2023) o MAC PANAMÀ (2023). Col·labora amb altres artistes i des del 2002 fins al 2012 va formar part del duo Bestué-Vives, que va ser a la Biennal de Venècia 2009.
El seu àmbit d’afectació excedeix la pràctica artística i es dedica a la pedagogia, al comissariat o la gestió, buscant transformar col·lectivament el model contextual. Recentment ha comissariat el cicle «Seqüència» juntament amb Fernando Gandasegui, ha creat l’Escola de Veu amb Laia Estruch i ha format part de l’equip comissarial a La Capella. També és al darrere de GRAF.cat des del 2013.
La Biennal d’Art és un certamen de creació artística de referència a la demarcació de Tarragona i arreu del país i de l’Estat. Impulsada a través del Museu d'Art Modern (MAMT) de la Diputació, la Biennal d'Art va néixer fa 81 anys amb l'objectiu de potenciar la creativitat, atraure el talent i consolidar el MAMT com a motor i aparador de noves tendències artístiques.
