Cultura

Ajuts per als grans festivals i esdeveniments culturals organitzats a la demarcació

Aquesta línia de subvencions compta enguany ara amb una dotació d’1.800.000 euros per als ens locals i 1.350.000 euros per a les entitats, que sumen una dotació total de 3,1M€. Les sol·licituds es podran presentar fins al proper 25 de juliol
  • Publicat12/06/2025

La Diputació de Tarragona obre la convocatòria d’ajuts per a activitats culturals d’especial impacte i rellevància impulsades a la demarcació. Aquesta línia comptarà enguany ara amb una dotació d’1.800.000 euros per als ens locals i d’ 1.350.000 euros per a les entitats, que sumen un total de 3.150.000 euros per als grans festivals i esdeveniments culturals aquest 2025. Les sol·licituds es podran presentar fins al proper 25 de juliol a través de la Guia de Serveis (www.dipta.cat/serveis)

 

En tots els casos han de ser projectes d’interès públic i social de gran envergadura, que comptin amb un pressupost mínim de 60.000 euros, que puguin demostrar una determinada trajectòria (mínim de 5 anys de celebració en els darrers 11 anys) i que repercuteixin en la reactivació cultural i econòmica del territori al llarg del temps.

 

En concret, les actuacions que poden optar a quests ajuts són:

 

-Activitats que tinguin lloc un cop l’any en un o diversos municipis (festivals, mostres, jornades, trobades o similars)

 

-Un conjunt d’activitats realitzades en un o més equipaments o espais culturals o d’interès ciutadà que conformin una programació rellevant i estratègica (temporades teatrals, programacions d’auditoris o similars)

 

-Actuacions que tinguin lloc un cop l’any o que es despleguin en un període determinat o al llarg de l’any de la convocatòria, que afectin a un o a un conjunt de municipis i que contribueixin a preservar i/o difondre el patrimoni cultural comú de rellevància especial.

 

-I en el cas de les entitats, també poden sol·licitar els ajuts les accions intermediàries  o de suport que resulten necessàries per poder fer realitat una activitat estratègica i que contribueixin a preservar i/o difondre el patrimoni cultural comú de rellevància especial a tot el territori català.

 

Totes dues convocatòries (la que s’adreça a ens locals i la destinada a entitats), promouen que els certàmens comptin amb una direcció tècnica professional. També es valora especialment la capacitat de crear nous públics, a través de plans formatius o educatius i de l’afavoriment dels processos d’inclusió social en el seu desenvolupament. D’aquesta manera, els esdeveniments tenen impacte en la societat, més enllà dels espectadors i espectadores.

 

 

Les sol·licituds es podran presentar fins al proper 25 de juliol
Les sol·licituds es podran presentar fins al proper 25 de juliol

Notícies relacionades