Turisme

La Costa Daurada engega una nova campanya publicitària amb les persones del territori com a protagonistes

  • Publicat27/05/2025

La Costa Daurada engega aquest dimarts una nova campanya de difusió de la destinació, tot posant el focus en la societat d’acollida per transmetre autenticitat, emotivitat i la connexió entre el territori i les persones que hi viuen. Aquest missatge, que abandera la nova acció de màrqueting del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, compta amb  l’eslògan “Costa Daurada: és el lloc, és la seva gent”.  Una combinació de factors que aporten valor a la marca i que sumen raons per visitar la destinació.  

La campanya, amb un espot que s’emetrà per televisió convencional i televisió digital, ressalta la connexió entre turistes i comunitat local, alhora que integra tots els actius clau: litoral, enogastronomia, lleure, natura, cultura i patrimoni. A més de dues peces audiovisuals de 20 i 10 segons cadascuna, s’han dissenyat gràfiques publicitàries per productes, així com materials multimèdia aptes per a campanyes de difusió i màrqueting a través dels diferents tipus de suports i plataformes. 

L’emissió del nou espot televisiu s’inicia aquest dimarts, 27 de maig, i s’estendrà fins a  la segona quinzena del mes de juny. Serà possible veure’l a la televisió pública de Catalunya i a diferents plataformes digitals, amb l’objectiu de cobrir els principals mercats emissors d’interès de l’Estat i també Catalunya i a zones d’interès del sud de França, el principal mercat emissor internacional de la Costa Daurada. El nou espot i les creativitats gràfiques també seran objecte de campanyes a xarxes socials com Instagram i Youtube. 

La destinació, a través dels ulls de les persones del territori

La idea creativa de la campanya parteix de la premissa de mostrar la regió a través dels ulls de la seva gent, ressaltant la connexió entre turistes i comunitat local amb un enfocament autèntic i emotiu. El relat, amb un equilibri territorial, integra els actius clau de la destinació: litoral, patrimoni, lleure, cultura, enogastronomia, i natura i aposta per un missatge inspirador i humà, tot evitant un storytelling turístic convencional. 

Segons el president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Carlos Brull, “volem transmetre que la Costa Daurada no és només una destinació, sinó una comunitat viva amb una identitat pròpia, formada per persones que hi viuen, estimen i preserven el seu entorn i les seves tradicions. Aquí, el turisme ha de ser una experiència de respecte i implicació, on els visitants esdevenen actors compromesos amb el paisatge natural i humà, la cultura i la societat”. 

Amb la voluntat de ser fidels a aquest principi, a la campanya publicitària són les persones que viuen al territori les que vehiculen el relat, invertint així el punt de vista narratiu habitual. Això s’ha fet en aquest cas de manera literal, perquè tots els actors i actrius que hi apareixen són persones del territori i la major part de les persones que apareixen com a protagonistes d’alguna activitat són realment professionals del territori o membres d’agrupacions locals. És el cas de la cuinera d’un restaurant, membres d’una colla castellera, la guia enoturística d’un celler o integrants d’una agrupació de recreació històrica que hi apareixen.

 

Anunci de l'oferta de platja
Anunci de l'oferta de platja
Anunci d'Història
Anunci d'Història
Anunci de Paisatge
Anunci de Paisatge

Notícies relacionades