Pas decisiu per a la millora de la carretera que uneix la Ràpita i el Poble Nou del Delta (Amposta). El Ple de la Diputació de Tarragona aprovarà definitivament el ‘projecte de condicionament de la nova carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta’ durant la pròxima sessió ordinària, prevista per a l’1 d’agost. L’aprovació definitiva estava pendent de diversos tràmits i autoritzacions d’altres administracions tenint en compte que la via es troba en una zona de domini públic marítim-terrestre.
L’aprovació definitiva del projecte permetrà treballar ja en les expropiacions i la licitació del projecte, que compta amb un pressupost total de 13,5M€. “És una obra important i singular, d’una gran magnitud i rellevància”, ha explicat la diputada d’Infraestructures al Territori de la Diputació de Tarragona, Iris Castell, qui ha explicat que si tot va segons el calendari previst, les obres podrien començar a finals d’aquest mateix any. Es preveu que tinguin una durada de 2 anys. “Des de la Diputació, hem assumit aquest projecte com a propi i hem actuat amb la màxima celeritat i transparència possible”. La via, ara catalogada com a camins municipals, passarà a formar part de la xarxa local de carreteres de la Diputació un cop comencin les obres.
Millorar la seguretat de la via
El ‘projecte de condicionament de la nova carretera T-2021 de la Ràpita a Poble Nou del Delta’ permetrà millorar la seguretat de la via al llarg dels gairebé 10 quilòmetres on s’executarà l’obra. Per aconseguir-ho s’eixamplarà la carretera fins als 6 o 8 metres depenent del tram (actualment el camí presenta una amplada mitjana inferior als 5,30 m de mitjana). A més es milloraran totes les interseccions, amb la construcció de 2 rotondes, una al terme municipal de la Ràpita, a la intersecció amb la carretera TV-3408, i l’altra a Poble Nou del Delta (Amposta), per donar accés al poble mitjançant la Ronda dels Pins i als camps del sud.
El projecte inclou diversos trams d’itineraris segurs per a vianants i ciclistes en un total de 2,72 km que permetrà donar continuïtat als itineraris ciclistes actuals i permetrà ampliar l’itinerari turístic de la Via Verda per aquesta zona deltaica. D’altra banda, es milloraran els accessos a camins i finques agrícoles, així com els regs i desaigües existents.
Segons ha avançat Iris Castell, la Diputació preveu fer en un futur actuacions a la resta del camí que continua des del Poble Nou fins a les Salines (3,6 km), previstes al Pla Zonal de reforç de ferm i senyalització vertical i horitzontal tot garantint una amplada mínima de 5 metres.
