Una peça que combina les arts escèniques amb les visuals i que reflexiona sobre el paper i les circumstàncies de la professió artística ha guanyat la Biennal d’Art de la Diputació de Tarragona (BADt) 2025). Es tracta de l’obra SSSSS de l’artista barceloní Marc Vives i l’anunci s’ha fet públic aquest dissabte al vespre al Museu d’Art Modern de la Diputació (MAMT) durant un acte que també ha servit per inaugurar l’exposició col·lectiva que recull les tretze obres finalistes d’aquesta edició. Sentarse en el cuadro de l’artista Eduardo Hodgson i Atles d’escultura ceràmica per Comissariat Pictòric de Lola Lasurt també han estat reconegudes amb un accèssit.
El diputat delegat de Promoció Social i Cultural de la Diputació de Tarragona, Óscar Sánchez, ha estat l’encarregat d’inaugurar l’exposició i lliurar els premis de la Biennal d’Art 2025. Durant l’acte, que ha comptat també amb la presència dels artistes guardonats, el diputat ha valorat la Biennal i ha posat de manifest del “compromís de la Diputació de Tarragona per l’art i la cultura i de la voluntat de convertir la demarcació en un far de llibertat i creativitat artística”.
La BADt 2025 ha rebut enguany un total de 232 obres, (69 creacions més que en l’anterior edició), d’estils diversos emmarcats en el concepte de les arts visuals. D’entre totes les participants, el jurat va escollir-ne 13 finalistes que són les que s’exposen al MAMT en una mostra col·lectiva. Enguany, s'ha atorgat un guardó de 6.000 euros per a l'obra guanyadora i dos accèssits de 3.000 euros. A més, s'ha dotat amb 600 euros als treballs finalistes i seleccionades per a l’exposició col·lectiva.
La Biennal d’Art és un certamen de creació artística de referència a la demarcació de Tarragona i arreu del país i de l’Estat. Impulsada a través del Museu d'Art Modern (MAMT) de la Diputació, la Biennal d'Art va néixer fa 81 anys amb l'objectiu de potenciar la creativitat, atraure el talent i consolidar el MAMT com a motor i aparador de noves tendències artístiques.
Les obres guanyadores
SSSSS de Marc Vives és l’obra guanyadora de la Biennal d’Art 2025. Es tracta d’una creació audiovisual gravada pel propi artista oferint una mirada subjectiva des de dins del mar, mentre neda i canta. En la creació d’aquesta peça, l’autor també ha fet servir una eina d’intel·ligència artificial per a l’edició del vídeo i de l’àudio.
Sentarse en el cuadro d’Eduardo Hodgson (Sant Cruz de Tenerife) ha guanyat un dels dos premis accèssits que s’han concedit. Aquesta obra escultòrica planteja un joc entre l’escultura i la pintura i convida a canviar la perspectiva o la visió de la funció dels elements que conformen l’obra.
Per últim, Atles d’escultura ceràmica per Comissariat Pictòric I: Angelina Alòs, Barbara Hepworth, María Dolores Gimeno, Juana Costa Porto i Arcadio Blasco de Lola Lasurt també ha rebut un accèssit. Aquesta obra comprèn un conjunt de pintures que mostren una selecció de peces de ceràmica de diversos artistes. Aquestes creacions generen un marc nou, en què una nova obra conté a l’interior d’altres més antigues, sorgint una dualitat entre contenidor i contingut amb la qual apareixen noves lectures i capes significatives.
La resta d’obres finalistes de la Biennal d’Art 2025 i que s’exposen des d’aquest dissabte al MAMT són Encuentro sobre plano de Gari Arambarri, Cuenco cuenca de Marc Larré, Vinader: Sons biològics de Daniel Cao, Dusk Shine New Gleam shield de Lucia C. Pino, AAA d’Ane Berganza, Suspendida en la línea d'Irati Inoriza, Con cuidado de Hac Vinent, Spoils de Santiago F Mosteyrín, Matèria domesticada de Mar Guerrero i Florilegio d’Equipo Jeleton.

